2423
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

627 Inlägg
24 mars 2009
#1061
pj87 skrev:
sEAMP skrev:
Har 2 historier som dock inte hänt mig, men man vet ju inte om det är sanning eller myt.
Nummer 2 har jag hört från flera olika ställen:
(sen om dessa är fel formulerade från orginalet, om det finns, kan ni ju rätta till det)

1. Kenny Bräck är i karlstad och kör bil, kör väl lite för fort och stannar till vid Shell, då en polis följt efter denna fart dåre. Konstapeln går fram till Kennys bil och kenny vevar ner rutan varpå konstapeln säger:
-Gick lite fort det där va? Vem tror du att du är, Kenny Bräck eller??"


2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."
2an är sann å var så här, det var 2 brudar som var ute å körde å hon hade prexis fått kortet å när hon blivit lite övermodig börja hon backa i rondellen å backa in i en bil.
Nästa ögonblick kom polisen å börjar prata med han som satt i bilen som blev påbackad å sen gick han fram till bruden (som inte hade klivit ur för hon va juh så rädd när hon nyss tagit kortet på dan) å knacka på rutan, hon vevar ner å polisen säjjer:
-Ja du, den knarkpåvärkade killen i bilen bakom säjjer att du har backat i rondellen haha tongue men d e ingen fara för allt kommer hamna på han.
1an läste jag om i tidningen faktiskt. Har t o m för mig att han ställde upp på en intervju och fick frågan om det här med polisen. Grymt ändå..

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Bärgarinnan!
81 Inlägg
143 Inlägg
24 mars 2009
#1063
jag va ute för snuten en gång i stan när jag precis fått körkort  låg efter polaren i en korsning som man inte fick svänga väsnter i men polarn gjorde det och varva som fan ut med sin v70 glt med 3 tums rakt påtongue och då tänkte jag att du gör väll jag samma sak då med  min  855 T5  men jag hade ju hjulspinn ut och en bra bit.. sen svängde vi ner höger och där stog snuten och glodde som fan på mig men polarn släppte dom.. stannade mig. 

P: ta de nu lungt för HELVETTE!!!!!

J: ja det ska jag. ( va ju nervös som fan fick ju precis kortet:P)

P: ge mig körkortet.

J: har inget...

P: vad har du då???!!!!

J: en pappers lapp.

P: ge mig den då och leg.

J: gav han det.

P: sänk nu stereon för fan och kör lungt resten av kvällen!.

J: ska jag göra.


hehe fan va nervös jag va eller?tongue men de jävligaste va att man såg polarens flin i den andra bilen:P

153 Inlägg
24 mars 2009
#1064
Jag kommer ihåg en gång från en polis här hemma!!
Var ute och gled med bilen spelade musik med nervevade rutor och ett par kompisar som var lite fulla sådär körde en 95km på 70väg och kommer i en kurva och där stog polisen! Fortsatte och köra och han kom ikapp och på med blåljusen!!
Polisen går ur bilen pratar i komradion och kommer fram till mig frågar efter körkortet osv iallafall så stog han där och tittade på bilen och så sa frågade han mig!! Har du en farsa som heter Johnny? Ja sa jag! Jag tyckte jag såg lite likhet mellan dig och han sa han till mig!! Okej sa jag!! Vad heter du då frågade jag tillbaka?! Tore heter jag sa han!! Tore sa jag är inte du min morfars bror då? Han blev tyst och tittade bort och sa ja det är jag!! Så sa han föresten du kan åka nu har fått ett anrop på radion måste åka!! Han satte sig i bilen och skulle åka kom upp vid sidan och sa! Ta det lungt ikväll och hälsa familjen!! Och så drog han iväg med hjulspinn!!

224 Inlägg
24 mars 2009
#1065
hahaha frågan jag fick när jag brände på med min surförti på 30km i ca 60km i fulltställ va om jag ens hade något körkort.

sedan fråga dom om min 60åriga far hade avgastrimmat själv eller om jag hjälpt honom på traven =P

993 Inlägg
24 mars 2009
#1066
hur har du råd med sån dyr bil..<---- vanligaste kommentaren


7 274 Inlägg
24 mars 2009
#1067
Kungen-EssE skrev:
hur har du råd med sån dyr bil..<---- vanligaste kommentaren
Om dom har en elak ton när dom säger det så kan du alltid svara "Jag är då iaf inte polis". big_smile


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
24 mars 2009
#1068
Brains skrev:
Kungen-EssE skrev:
hur har du råd med sån dyr bil..<---- vanligaste kommentaren
Om dom har en elak ton när dom säger det så kan du alltid svara "Jag är då iaf inte polis". big_smile
Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
#1069
Robban_89 skrev:
Brains skrev:
Kungen-EssE skrev:
hur har du råd med sån dyr bil..<---- vanligaste kommentaren
Om dom har en elak ton när dom säger det så kan du alltid svara "Jag är då iaf inte polis". big_smile
Haha big_smile
Och få en tjurig polis som ger dig ombes på en trasig lampa eller något annat hellöjligt big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
24 mars 2009
#1070
softmuppen skrev:
hahaha frågan jag fick när jag brände på med min surförti på 30km i ca 60km i fulltställ va om jag ens hade något körkort.
dedär förstog inte jag så du körde i 30km/h i 60km ?


378 Inlägg
24 mars 2009
#1071
"Jasså, du har en sån här förkyld bil"
Han associera till avlastningsventilen. big_smile

// KimpaaBooY

3 650 Inlägg
24 mars 2009
#1072
Pierre_r skrev:
softmuppen skrev:
hahaha frågan jag fick när jag brände på med min surförti på 30km i ca 60km i fulltställ va om jag ens hade något körkort.
dedär förstog inte jag så du körde i 30km/h i 60km ?
tänkte också på det fattar nada. men tror han menar att han maxade sin bil = 30km/h i 60km (sträcka), sen va han full och hade regnställ men inget körkort tongue
Senast redigerat av Kesler (24 mars 2009)


378 Inlägg
24 mars 2009
#1073
Kesler skrev:
Pierre_r skrev:
softmuppen skrev:
hahaha frågan jag fick när jag brände på med min surförti på 30km i ca 60km i fulltställ va om jag ens hade något körkort.
dedär förstog inte jag så du körde i 30km/h i 60km ?
tänkte också på det fattar nada. men tror han menar att han maxade sin bil i 30km/h i 60km (sträcka), sen va han full och hade regnställ men inget körkort tongue
Jag förstår inte hur man vet korrekta hastigheten, har man hjullspinn så visar väll inte hastighetsmätaren korrekt? Eller har jag fått det om bakfoten.

Jag hade en 740 förut, när jag skickade på visade den 80km/h ibland när man knappt hade fart.

// KimpaaBooY

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
#1074
KimpaaBooY skrev:
Kesler skrev:
Pierre_r skrev:

dedär förstog inte jag så du körde i 30km/h i 60km ?
tänkte också på det fattar nada. men tror han menar att han maxade sin bil i 30km/h i 60km (sträcka), sen va han full och hade regnställ men inget körkort tongue
Jag förstår inte hur man vet korrekta hastigheten, har man hjullspinn så visar väll inte hastighetsmätaren korrekt? Eller har jag fått det om bakfoten.

Jag hade en 740 förut, när jag skickade på visade den 80km/h ibland när man knappt hade fart.
Det beror väl lite på bilen, eller rättare sagt vad givaren sitter?

Btw, skön kommentar Kesler lol big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fotograf
1 319 Inlägg
24 mars 2009
#1075
önskar man kom ihåg alla gånger man vart stoppad. men behöver då inte blåsa längre när dom stoppar mig.. har blåst så mkt och alldrig varit nå. har talat om för dom att man är så gått som nykterist.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

391 Inlägg
24 mars 2009
#1076
När polisen stoppa mej så fråga dom om ja märkte att ja precis körde om dom tongue
Då tänkte man "vadå körde om? ja körde inte om ngn bil tongue"
Men ja hade tydligen kört om dom när dom körde på en parralella vägen där de va 70 o ja körde på en 50 väg tongue När dom prov körde mopeden så fick dom inte upp den fortare än 70km/h fast ja kört om dom tongue

Detta va på den tiden då ja körde moped tongue


Random Hero
4 047 Inlägg
24 mars 2009
#1077
försov mej på morgonen o de va minusgrader o is på rutorna. hade bråttom så sket i o skrapa, o kör iväg för fort, kommer fram till stora vägen (49an) o där står polisen o mäter laser på korsande vägen. stannar för stopplikt o ser knappt åt sidorna o hör nån knacka på rutan, går nt hissa ner för de e genomfruset.
Så jag öppnar dörren o där står konstapeln o säger: Men de e ju du ! tongue
J: jasså säger ja förvånat. 
P: Ja du på bilel ? förresten borde nt du jobba nu ?
J: joo säger ja o åker vidare tongue

vet inte om de går få böter lr nåt för man inte skrapat rutor, men dagen innan hade ja tydligen läcksökt o delfyllt hans ac tongue

tråkig historia big_smile

Dog food lid. Backwards

vinnarskalle!
907 Inlägg
24 mars 2009
#1078
haha, nej inte tråkig, skön liten historia tongue
Senast redigerat av Casy (24 mars 2009)


41 Inlägg
24 mars 2009
#1079
P: Vad i helvete håller du på med, har du snott bilen eller?

J: Nej det har jag inte gjort, den är min.

P: Du körde som du hade snott den iaf, och det är för f-n bara 50 här. Du åkte 130 innan vi hann i fatt dej.

J: 130 körde jag inte max 80.

P: Följ med till våran bil (en civilbil dessutom)

J: Ok får väl göra det.

P: Ge oss ditt körkort! Vi lägger beslag på det.

J: Det kan ni la inte göra.

P: Jo sen så tar du din bil ner till polishuset så ska vi prata mer där.

Väl där så får jag gå med in i ett kontor där dom förklara för mej att dom klipper mitt kort.
Sen så frågar dom om jag erkänner att jag har kört för fort o erbjuder sej att sänka hastigheten till 100 på 50 sträckan. Men jag var så sur för att jag bara skulle få köra i 48 timmar till eftersom dom tog mitt kort, så jag nekade till fortkörningen. Då förklarade dom att det skulle bli tinget.
Sakt o gjort, jag blev kallad till tinget en stund senare. Där dom konstaterade att civilbilens hastighet inte stämmde med verkligheten. Men det vart 2500kr i böter o indraget körkort i 2mån för det. Men heller det än o ta om alla behörigheter.

blacken
24 mars 2009
#1080
Vanligaste kommentaren man får är :  HAR DU KÖRKORT!, "Är det din bil?...BLÅS!!...Ge dig iväg!...
Senast redigerat av blacken (24 mars 2009)


Sök