Frida_ skrev:
Jag och morsan hade varit i min nyinköpta lägenhet och målat hela eftremiddagen, och pappa ringde och berättade att han blivit stoppad 3 gånger redan samma dag, polisen hade razzia i stan. När vi körde hemåt för att käka osv, blev först morsan invinkad i sin bil, bara rutin-koll med alko-test och körkorts-koll. Eftersom jag först lyckats med att låsa in mig själv i källaren efter att morsan kört, så dröjde det en stund innan jag kunde köra hem. Så ca 15 minuter efter att morsan vart i polis-kollen blir även jag invinkad i min Celica. Allting var okey och så, fick beröm för mina fälgar av den väldigt snygga polisen som kallade in mig
Sen plötsligt ber han mig att köra längre in på parkeringen och parkera och stänga av motorn. Självklart gör jag som han ber mig, kan erkänna att jag nu börja bli lite nervös. Polisen ber mig gå ur bilen och sätta händerna på taket. Under tiden jag står där och ser ut som ett levande frågetecken och undrar va fan som pågår, går han runt och kollar bilen i detalj. Sen går han fram till mig, berömer mig för bilen, flinar lite fult (jag är bara sådär måttligt irriterad just nu) och så säger han
-kanske man kan få provköra den nån gång? Om du vill kan jag betala tillbaka i natura.
- ehh, tack men nej tack, svara jag nervöst, vet inte riktigt hur jag ska fatta mig. Börjar se mig om efter några dolda kameror eller något, tror det är ett skämt. Polisen ger mej ett bländande leende och skrattar.
-Jag bara skojar med dej, skitsnygg bil verkligen, kul att det var en tjej som kör den, men du kan köra nu, ha en trevlig kväll! Så klappar han mig på axel.
Jag hoppar in i bilen, funderar på vad tusan som hände, och kör hemåt med förvirrad hjärna. När jag kom hem berättade morsan om att hon blev stoppad av en jättertrevlig och snygg polis på vägen hem, kunde inte låta bli att skratta lite
Förstår fortfarande inte riktigt om han bara drev med mig eller om han raggade på mej, jäkla poliser, dem kan man aldrig lita på!