Fan vilken rolig tråd. Flera högljudda skratt...
Ok. blivit stoppad 2 ggr.
1:
Va väl 10-15 år sen. En polare körde en riktigt sunkig amazon, som var rätt kul.
Stängde man av täningen, höll fullt spjäll och sen slog på igen blev det en DUKTIG smäll i avgassystemet. Kul med sånna egenheter på en bil som de inte gör så mycket på;)
Skrämde en massa kärringar på stan, vilket resulterade i ett par blåa blink som påkallade vår uppmärksamhet.
Det var hela kittet. Händer på tak brett isär. En snut stod bakom oss, den andra letade igenom hela bilen.
Frågan ställdes naturligtvis: Va fan letar ni efter ?
"Jo, vi har fått flera samtal att ni åker omkring och skjuter med hagelgevär."
Både jag å polar'n glömde allt vad händer på tak hette och vek oss i ett asgarv, och förklarade att vi "bara" hade lite problem med förgasarsmällar. Ingen åtgärd
2:
Var nere å hämtat upp allt kvarvarande skit i stugan i tantens dåvarande Astra-kombi.
Gud va skönt, eftersom den hade nya dämpare. Till historien hör att jag fått dämpare till en vanlig astra, som monteras tvärsom och således hade jag ingen dämpning överhuvudtaget.
På vägen hem var jag trött, irriterad å sur. Körde om alla sniglar som tydligen var tvingade att hålla hastighet, så det kanske blev några mindre bra omkörningar...
Lagom uppe vid strängnäs stannade jag vid brandstation och pissade, å sen iväg igen.
när jag kört ut igen fick jag snuten i häcken som kommit upp strax efter mig.
Blink-blink, blink-blink, blink-blink TUT.
En lampa i fejset - "Du ska blåsa !"
jaha va fan då rå ?
"Ja, du såg inte när vi blinkade åt dig. Flera personer har ringt in om dig, om att det har vinglat duktigt när du kört."
Irriterad som fan går jag ur bilen å röker (igen).
naturligtvis blåste jag. Förklarade att jag aldrig dricker när jag ska köra, så...Sen förklarade jag historien med stugan o dämparna.
Han kollade in i bilen och konstaterade att det var att dom inte skulle väga bilen.
(naturligtvis med "Ta det lungt-tillägget")
=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================