2984
Sök

Jula Xenon H4 HID kit: säkring löser ut.

44 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Hej har ett xenon H4 HID kit från jula som jag har kört med i ett år. Men nu en dag så funkade det ej, kollade säkringen som var kass. Bytte den men löste direkt igen vad kan det vara för fel?

Petter®™

1 749 Inlägg
19 oktober 2012
Vad är det för styrka på säkringen?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

537 Inlägg
19 oktober 2012
Min första tanke är kortslutning, kolla hur kablarna ser ut.

329 Inlägg
19 oktober 2012
köpte extraljuskablar på jula, rena skiten, fick plocka isär allt och göra om.. så kolla alla kablar säger jag=)

44 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
patrikke skrev:
Vad är det för styrka på säkringen?

30A säkring

Petter®™

44 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Demmpa skrev:
köpte extraljuskablar på jula, rena skiten, fick plocka isär allt och göra om.. så kolla alla kablar säger jag=)

Okej får göra detta.

Petter®™

44 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Volvo740Dtic skrev:
Demmpa skrev:

Okej får göra detta.

Har haft isär kontakterna nu och gjort rent men funkar ej ändå...

Petter®™

329 Inlägg
21 oktober 2012
Volvo740Dtic skrev:
Volvo740Dtic skrev:
Demmpa skrev:

Okej får göra detta.

Har haft isär kontakterna nu och gjort rent men funkar ej ändå...

okej det kanske är ballasterna som är slut då? vet inte så mycket om xenon, men kanske kan vara det?

1 749 Inlägg
21 oktober 2012
Testa med att koppla ur ballasterna, det kan ju även vara reläkabelsatsen som är fel.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

329 Inlägg
27 oktober 2012
patrikke skrev:
Testa med att koppla ur ballasterna, det kan ju även vara reläkabelsatsen som är fel.

okej, ja jag har ingen aning, du får pröva att dra om allt=) det är ju ett tips i alla fall,

404 Inlägg
31 oktober 2012
Volvo740Dtic skrev:
Hej har ett xenon H4 HID kit från jula som jag har kört med i ett år. Men nu en dag så funkade det ej, kollade säkringen som var kass. Bytte den men löste direkt igen vad kan det vara för fel?

Hade samma problem, men min säkring gick på en gång vi installation. visade sig att kablarna var felkopplade från fabrik. plus och minus hade bytt plats på ena sidan!!!!!!!

/ Bengan

Sök