Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
Idag har jag sålt iväg 302an till förmån för en 332a från 59. 332an behöver allmän översyn och ligger i delar för tillfället. lika bra att byta ringar och lager och alla packningar så den blir fräch. största problemet är nog att det saknas grenrör till motorn.. tydligen svårt att få tag på sägs det.. men om någon har något ligger så hojta till Skönt att ha fått tag i en motor som passar, och inte är utom räddning. Jag har även på gång en kylare med nytt kylpaket men som behöver lite lödning samt 4 nylackade plåtfälgar med frächa däck och sprillans ny fiesta kapslar för 3500 totalt.. och det låter ju som ett bra pris. föresten vattenpumpen på 332an låter som ett tröskverk och behöver således en genomgång... alternativt bytas ut.. så en sådan är också av intresse
Har kollat över alla utgifter nu. Jag har satt en totalbudget på 40000 med inköp och renovering.. ja tills den är besiktad och körbar dvs... inköpssumman låg på 25000 och just nu är jag nere i ett totalpris på 22500 kr... vilket väl kan anses som helt okej ändå Ska det vara lågbudget renovering så ska det
332, det är samma som i min Trevligt att du får en tidstypisk motor till den. Och en att det är en big block är ju inte fy skam det heller
Posta gärna bilder när du renoverar dem så jag vet hur jag ska göra
En automat skulle sitta fint i min med. Har bara en 3-pet manuell nu. Är din Ford-o-matic två växlad?
ja vi får se hur stort ingrepp jag behöver göra. han som sålde motorn är pedangt och jättenoga... och när han säger att motorn bör renoveras så vet man ju inte hur illa det är... den gick ju kanon när han körde den sist.. men man kan ju med fördel kolla över den ordentligt innan man skruvar ihop den jo jag tror den är 2 växlad... hade en fordomatic i min ford custom 300 - 58 som jag hade när jag var ung och vild... för ca 5 år sen och den var 2 växlad iallafall jo men klart jag ska ta bilder på objektet. ska hämta hem blocket i veckan..det var så förbannat tungt så vi orkade inte lyfta i skiten i bilen.. men tar med mig ett par stycken så löser det sig lätt
Jag sitter här och funderar över hur jag ska manövrera min fordomaticlåda... teletouch är inget alternativ för det verkar jättekrångligt att få till... men eftersom det har varit det i bilen sen ny så har jag ju ingen rattkrycka... alternativet är ju en golvspak... men vart får jag tag i en sådan som passar? eller kan man tillverka en själv på något sätt? eller är det någon som har en begagnad? många frågor just nu.
Angående grenrör borde väl dessa passa från alla FE-motorer (332,352,361,390,406,427)?! Edsel Ranger/Pacer var faktiskt standardutrustade med 3vxl manuell, men de flesta fick tryckknappsautomat. Alltså finns det ju original rattstänger med växelspak till bilen. Om jag fattat det hela rätt håller denna bil på att nu i vinter byggas om från just standard manuell till tryckknapp. Kanske läge att kontakta ägaren, alias Edsel-58 och kolla om du kan överta ratt och rattstång?
Angående grenrör borde väl dessa passa från alla FE-motorer (332,352,361,390,406,427)?! Edsel Ranger/Pacer var faktiskt standardutrustade med 3vxl manuell, men de flesta fick tryckknappsautomat. Alltså finns det ju original rattstänger med växelspak till bilen. Om jag fattat det hela rätt håller denna bil på att nu i vinter byggas om från just standard manuell till tryckknapp. Kanske läge att kontakta ägaren, alias Edsel-58 och kolla om du kan överta ratt och rattstång?