Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
Dom har en likadan luftrenare till salu på eBay för 375 dollar så dom verkar ju va attraktiva. Vet du i vilken bil 332:an suttit? Vad färg tänker du måla den?
Ser bra ut, du borde dra på en mattsvart lack bara inge flames eller dylikt!
jag blev mycket förtjust i dendär mattsvarta med scullocs som finns upplagd i tråden. men vi får se vad det blir, antingen något åt det hållet... eller mer åt original, dvs röd och vit.. men jag vet inte än
Dom har en likadan luftrenare till salu på eBay för 375 dollar så dom verkar ju va attraktiva. Vet du i vilken bil 332:an suttit? Vad färg tänker du måla den?
ja detär ju sinnessjuka priser. hittade ettpar grenrör till min motor nere i Blekinge eller dyligt.... 2500 styck... men det måste vara överpris... kom över 2 st helt okej nu för 800 riksdaler
Dom har en likadan luftrenare till salu på eBay för 375 dollar så dom verkar ju va attraktiva. Vet du i vilken bil 332:an suttit? Vad färg tänker du måla den?
ja detär ju sinnessjuka priser. hittade ettpar grenrör till min motor nere i Blekinge eller dyligt.... 2500 styck... men det måste vara överpris... kom över 2 st helt okej nu för 800 riksdaler
Ja just det, 332an har suttit i en edsel villager 59a. Det är en kille här i Kumla som har totalrenoverat den, och bytt ut motorn till en thunderbird motor, så denna blev över. Den gick bra när han körde den sist, men behöver renovering... och eftersom den redan är halvt isärtagen så är det ju bara å köra på. Den ska ju jälvklart renoveras så billigt som möjligt, men med bästa resultat
Det är ju nästan så att det börjar rycka lite i min egen Edsel-tarm Kanske skulle göra slag i saken och renovera min egen FE-motor (en 361") som jag har inköpt men aldrig fixat iordning ... men jag tänker nog kika lite på hur du går tillväga innan jag vågar mig på detta arbete
Det är ju nästan så att det börjar rycka lite i min egen Edsel-tarm Kanske skulle göra slag i saken och renovera min egen FE-motor (en 361") som jag har inköpt men aldrig fixat iordning ... men jag tänker nog kika lite på hur du går tillväga innan jag vågar mig på detta arbete
Vad heter dessa 332 motorer när dom satt i Edsel-bilarna? Min 332:a lär heta Tempest.
Ja under renoveringen har jag stor hjälp av min mentor och kompis Peter, som är väldigt duktig på motorer och amerikanare i allmänhet Han kan dock inte vara med fysiskt då han sitter i rullstol tillfälligt, efter en olycka till sjöss. Jo men Mats, det är bara å sätta igång Nästa sten blir att ta loss kamkedjan.. men det blir på måndag, för nu i helgen tänker jag sitta inne och stirra ut genom ett fönster på snöstormen
jag vet inte än. jag ska be min kompis att göra en okylärbesiktning av dom så får vi se sen. likadant med ramlager och vevlager. det ska ju bli så billigt som möjligt.. så vill inte byta ut något i onödan... men kommer självklarrt byta ut det som är utslitet nya packningar blirdet ju definitivt iallafall. vattenpumpen ska bytas ut, det hittade jag en ny för 500 kronor.
Det är ju nästan så att det börjar rycka lite i min egen Edsel-tarm Kanske skulle göra slag i saken och renovera min egen FE-motor (en 361") som jag har inköpt men aldrig fixat iordning ... men jag tänker nog kika lite på hur du går tillväga innan jag vågar mig på detta arbete
Vad heter dessa 332 motorer när dom satt i Edsel-bilarna? Min 332:a lär heta Tempest.
Det satt faktiskt 332:or och inte 361:or i de Edsel-bilar som gick på export till Norden 1958. Vad dessa kallades vet jag inte, men man ser att chassinumret börjar med "G8" istället för "W8" på bilar med 332:an (på mellan 255-265 hk, uppgifterna varierar).
Föer Edsel 59 gäller: 361:an kallades "Super Express" och utvecklade 303hk vid 4600 varv 332:an kallades "Express" och utvecklade 225hk vid 4000 varv 292:an kallades "Ranger" och utvecklade 200hk vid 4400 varv Slutligen raksexan på 223" kallades "Economy Six" och utvecklade 145hk vid 4000 varv
jag vet inte än. jag ska be min kompis att göra en okylärbesiktning av dom så får vi se sen. likadant med ramlager och vevlager. det ska ju bli så billigt som möjligt.. så vill inte byta ut något i onödan... men kommer självklarrt byta ut det som är utslitet nya packningar blirdet ju definitivt iallafall. vattenpumpen ska bytas ut, det hittade jag en ny för 500 kronor.
Låter som bra planer Fast om jag vore du så skulle jag nog passa på att byta kolvringarna och hona cylindrarna, drygt som satan då men.. För det hände för en i klassen att han tittade på kolvringarna och tyckte att de verka okej så han använde de gamla. Men då fick han dålig kompression i motorn Men det var en diesel, så det kanske inte är lika noga med en bensin motor?
Nej , en gammal V8 i en jänkebil är alls inte lika känslig som nyare motorer och dieslar när det gäller slitage och olika toleranser på motordelar. De tuffar och går oavsett verkar det som enligt min erfarenhet iaf
Nej , en gammal V8 i en jänkebil är alls inte lika känslig som nyare motorer och dieslar när det gäller slitage och olika toleranser på motordelar. De tuffar och går oavsett verkar det som enligt min erfarenhet iaf
Nej , en gammal V8 i en jänkebil är alls inte lika känslig som nyare motorer och dieslar när det gäller slitage och olika toleranser på motordelar. De tuffar och går oavsett verkar det som enligt min erfarenhet iaf
Haha härligt att höra
jag har blivit tillsagd av min kompis att ändå byta ringarna, då det inte medför någon större kostnad. Idag har jag förövrigt sålt iväg min bubbla till förmån för lite reservdelar till Edseln.. med så knapp ekonomi som jag har så blir det för dyrt att ha förmånga leksaker... så man får helt enkelt prioritera. Frächa grenrör + ny vattenpump kommer hem under veckan till ett pris av 1300kr + frakt från skåne... och så ska jag iväg till en granne å inhandla en nycellad kylare + blästrade och lackade plåtfälgar med nya däck + nya fiestakapslar för 3500 kr... hörde av en annan bekant att det går på 6700 kr att renovera en kylare... han hade precis gjort det.. så jag har nog gjorrt en bra affär... dock behöver kylaren lödas lite i nedre slangfästet... men det är ju inga problem Imorgon ska jag hona ur cylindrarna.. går nog åt både frukort och lunchrast till det.. men vad gör man inte