2730
Sök

Volvo 740 GLT -88 start problem!

49 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
Tjena!

Har problem med min Volvo den är gör svår startad, sen när den hoppar igång så går den dåligt på tomgång kanske 10sek, Sen fungerar allt bra. Spelar ingen roll ifall bilen är varm/kall är likadan. Startar bra ibland och ibland får jag köra på starten bra länge. Nån som vet något som kan vara fel?

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
25 oktober 2012
har du förknasare eller insprut?

49 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
insprutare

171 Inlägg
25 oktober 2012
har typ nå liknande med min, här på forumet så trodde dem att det var bränslereläet sitter bredvid övriga säkringar, eller bränslepumpen, har du mycket soppa i tanken?

49 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Ej-son skrev:
har typ nå liknande med min, här på forumet så trodde dem att det var bränslereläet sitter bredvid övriga säkringar, eller bränslepumpen, har du mycket soppa i tanken?

Måste ha över 10-15 liter annars startar den knappt. har bytt bränslerelä och spridarrelä. Ska också byta pumpen i tanken tänkte jag.

337 Inlägg
30 oktober 2012
Byt pump och bränsle filter så går den nog fint igen smile

49 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Eric91 skrev:
Byt pump och bränsle filter så går den nog fint igen smile

Får nog göra detta för nu är bilen helt stendöd!

6 738 Inlägg
30 oktober 2012
Matte943 skrev:
Ej-son skrev:

Måste ha över 10-15 liter annars startar den knappt. har bytt bränslerelä och spridarrelä. Ska också byta pumpen i tanken tänkte jag.

låter som att röret som går upp ur tanken har gått av, ta upp tankarmaturen o kolla tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

49 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Får kika på detta! Tackar! smile

49 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
Matte943 skrev:
Ej-son skrev:

låter som att röret som går upp ur tanken har gått av, ta upp tankarmaturen o kolla tongue

Har kollat armaturen och bytt pumpen i  tanken,men den är lika orolig ändå när man kör.

6 738 Inlägg
1 november 2012
Matte943 skrev:
Henkix skrev:
Matte943 skrev:

Har kollat armaturen och bytt pumpen i  tanken,men den är lika orolig ändå när man kör.

har haft ett liknande problem med min också dock behövde inte jag ha i 10-15liter. Först ordna ja förpumpen som inte funkade o sen bytte ja backventilen, då startade den lite bättre. sen byte ja alla spridarna o då starta den perfekt tongue Så kolla upp detta på din bil.

Du är liv

49 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Vart sitter backventilen då? Spridarna kan jag göra rent har en sån maskin till det.

49 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Fick felkod, 2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång. Kan man gå efter det till hundra eller är det på ett ungefär?? Och ingen felkod på tändingen

6 738 Inlägg
1 november 2012
backventilen sitter påskruvad på pumpen under bilen wink det går ut en slang ur den som sen går till filtret

Du är liv

1 140 Inlägg
1 november 2012
Byt lambdan så kommer den gå som en klocka smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

49 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Har fått igång bränslet nu, men då börjar tändningen att strula ist, testade byta allt tändnigsväg förutom boxen så verkar som det är den som gett sig...
Senast redigerat av Matte943 (4 november 2012)

49 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Nån som vet ngt har bytt allt i tändningsväg samt kolllat över alla kablar, får ström till fördelarn men inte ifrån. nån som har en ide???

Sök