4445
Sök

Krockade idag"ARGHHHH" är riktigt förbannad!!!!!

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
7 oktober 2006
det spelar ingen roll...försäkringsbolaget kommer mest troligt att anse att det är ditt fel eftersom du inte höll avstånd.Jag har blivit vållande till en olycka när det var en idiot som trängde sig före mig i en korsning(han hade väjningsplikt)och sen tvärbromsade utan anledning.Jag blev vållande för att jag inte hade varit beredd på att han skulle köra ut på "min" väg....ibland så resonerar bolagen så ini helvete fel.Snygg bil förresten

Stolt far till Freddy 18/12-08

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Flash skrev:
det spelar ingen roll...försäkringsbolaget kommer mest troligt att anse att det är ditt fel eftersom du inte höll avstånd.Jag har blivit vållande till en olycka när det var en idiot som trängde sig före mig i en korsning(han hade väjningsplikt)och sen tvärbromsade utan anledning.Jag blev vållande för att jag inte hade varit beredd på att han skulle köra ut på "min" väg....ibland så resonerar bolagen så ini helvete fel.Snygg bil förresten

Fan det du berätta låter ju sjukt. Detta är för jävligt. Vi får se vad försäkringsbolaget säger.

Jag hoppas iallafall dom jellackerar bilen eftersom jag inte går med att dom bara lackar dom grejerna som är sönder för då blir det ju dubbelfärgad och det vill man ju inte. Och dessutom är ju  gul specielfärg som lättare blir matt.

Jag tackar verkligen er som tipsar. Detså mer tips detså bättre.

Då skall jag själv bestämma front hoppas jag.

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
BMW635_Robban skrev:
klant wink

Tack Robban. Schysst. Hehe......Jag vet att du skojar.....

353 Inlägg
8 oktober 2006
Flash skrev:

Spelar ju eg inte nån roll vems fel det va. Om han har helförsäkring så täcker det ju olyckan! Eller? :S
Senast redigerat av Mafghan (8 oktober 2006)

Enjoy....

VW-driver
291 Inlägg
8 oktober 2006
mr_persiano skrev:
StiFf skrev:
fan vad illa...vad var det som hände då?

Det var fyra bilar inblandade. En bil längst fram som gasa och bromsade hela tiden. Bilen bakom den tvärbromsade så att bilen framför mig fick sladd och körde in i den och jag bromase men det var blöt underlag så jag körde in i honom.

Hoppas det går att förstå vad jag skrev.

Jag är lite orolig att jag skall få skulden själv. För det var ju inte mitt fel. Jag körde i 30 km/h Det var blöt underlag. Och trafik.

Höll du 30 och fick en sån stor skada? Vilka däck använde du? Sönderkörda billiga saker?

*GULAN*
647 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Krucial skrev:
mr_persiano skrev:
StiFf skrev:
fan vad illa...vad var det som hände då?

Det var fyra bilar inblandade. En bil längst fram som gasa och bromsade hela tiden. Bilen bakom den tvärbromsade så att bilen framför mig fick sladd och körde in i den och jag bromase men det var blöt underlag så jag körde in i honom.

Hoppas det går att förstå vad jag skrev.

Jag är lite orolig att jag skall få skulden själv. För det var ju inte mitt fel. Jag körde i 30 km/h Det var blöt underlag. Och trafik.

Höll du 30 och fick en sån stor skada? Vilka däck använde du? Sönderkörda billiga saker?

Nej det är pirelli däck körda en säsong.

438 Inlägg
8 oktober 2006
Fan va tråkigt, jag som hoppades jag skulle få se gulan i dag på Bananpiren. Är den helförsäkrad så är det självrisken man får stå för och resten betalar F-bolaget.
Vilken bil tar du nu till piren? Jag kommer med Forden idag.

Miklen
8 oktober 2006
E d bara jag som märker att d e SVINHALT på vägarna i göteborg..ta bara allén som ett exempel..d e såphalt där när d regnat eller regnar.. D e ju nån jävla beläggning dom har på för att den sägs binda avgaspartiklar.. undra va den har för "bieffekter"

81 Inlägg
8 oktober 2006
Det är ju inte så ovanligt idag att folk inte kan köra en människa tyckte att det skulle vara roligt att dra handbromsen framför mig så att jag fick välja och att han klippte mig i sidan..Men får väl hoppas att du får tillbaka din bil vilket jag inte få!:S

*GULAN*
647 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Jocke_T skrev:
Det är ju inte så ovanligt idag att folk inte kan köra en människa tyckte att det skulle vara roligt att dra handbromsen framför mig så att jag fick välja och att han klippte mig i sidan..Men får väl hoppas att du får tillbaka din bil vilket jag inte få!:S

Jo f-bolaget kommer nog fixa den. men om den blir som den va vet jag inte. Vi får hoppas på det bästa.

*GULAN*
647 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
E d bara jag som märker att d e SVINHALT på vägarna i göteborg..ta bara allén som ett exempel..d e såphalt där när d regnat eller regnar.. D e ju nån jävla beläggning dom har på för att den sägs binda avgaspartiklar.. undra va den har för "bieffekter"

Jag håller med dig. Fastän det inte är under 0 gradigt, så räcker det med regnet.

*GULAN*
647 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Zoltrix skrev:
Fan va tråkigt, jag som hoppades jag skulle få se gulan i dag på Bananpiren. Är den helförsäkrad så är det självrisken man får stå för och resten betalar F-bolaget.
Vilken bil tar du nu till piren? Jag kommer med Forden idag.

Nej tyvärr så blir det ingen race för min del. Jag och polaren skulle ju racea tillsammans men eftersom gulan har blivit krockad så går det ej. Och jag har ingen annan bil som kan vara med där o tävla. Kanske kommer förbi och kollar när ni andra tävlar.

407 Inlägg
8 oktober 2006
en kompis krocka sin golf, där fälgarna blev skrot, och eftersom orginalfälgarna kostade 2200 kr styck och han hittade 18"krom fälgar istället för 2000kr styck så betalade försäkringsbolaget dom för att spara lite pengar!

*GULAN*
647 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Kayhan skrev:
en kompis krocka sin golf, där fälgarna blev skrot, och eftersom orginalfälgarna kostade 2200 kr styck och han hittade 18"krom fälgar istället för 2000kr styck så betalade försäkringsbolaget dom för att spara lite pengar!

Coolt. Det låter ju lovande. Jag hoppas jag kan göra samma sak med fronten så att jag får den front jag vill ha.

*GULAN*
647 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Nu har jag snackat med försäkringen och dom sa att jag skall åka till nån verkstad och få prisuppgift. Är det någon som har bra förslag på lackerare så hör gärna av er. Jag tänkte byta ut motorhuven till kolfiberhuv och annan front isåfall och lacka om hela bilen så att det inte blir färgskillnader. Så då behöver jag någon bra lackerare. Skriv gärna era tips till mig.

Mvh:Mr_persiano

Bilälskare
46 Inlägg
1 juli 2007
Ville bara lägga till att oavsett om du ligger bakom en bil i 110 på motorvägen och han bromsar helt utan anledning så du kör in i honom så är det ens eget fel enligt f-bolaget. har själv kört in i bilen framför en gång så jag vet hur dom resonerar

Kör före du så väntar jag där framme!

1 893 Inlägg
1 juli 2007
Front mot rumpa, blir 99,99% säkert "frontens" fel. Dvs ditt fel, man kan liksom inte svära sig från att man körde in i någons bak. Enda vore ifall den andra körde i ett annat körfällt i tunneln (Förbjudet att byta körfält i hela tunneln.) då har ju denna genom sitt regel brott varit direkt orsak.

Vad gäller original kontra styling delar, skiter bolagen i vilket. Låter som det vore lättast i ditt fall att du gör upp med bolaget om kontant ersätning. De betalar gladerligen ut vad original delen kostar (Ink. lack) och lite för arbete med, för då går de fria från eventuella efterspel, ifall du inte skulle vara nöjd med verkstadens arbete.
Med pengarna i näven kan du köpa vad du vill, bolaget skiter i vilket, de har ju köpt sig fria.

Jag löste det kontant förra sommaren efter möte med rådjur. Kan säga att jag fick en bra slant över efter införskaffande av delar som behövdes, samt lakering av dessa. Däremot räcker pengarna inte riktigt till en hel lack. Så lite pengar får jag putta till, men då får jag den precis som jag vill ha den också. wink

Det ser inte ut som om karossen slulle blivit sned i alla fall. Mycket plast på Audi där fram.
Hoppas det bara är plastbitar som behöver bytas.
Lycka till med reparationer. smile

EDIT:
Angående halka. Jag fick lära mig redan i körskolan att efter sommar regn blir det snorhalt på vägen, då regnet löser upp pollen, vägsmuts, gammalt gummi från bildäck m.m. i en salig blandning.
Efter första skuren sköljt bort skiten, är det inte lika halt, men första skuren får man ta det riktigt lugnt med. Som gammal lastbils förare är man extra medveten om detta fenomen.
Senast redigerat av Kristian_V (1 juli 2007)

*GULAN*
647 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Sennheiser skrev:
Ville bara lägga till att oavsett om du ligger bakom en bil i 110 på motorvägen och han bromsar helt utan anledning så du kör in i honom så är det ens eget fel enligt f-bolaget. har själv kört in i bilen framför en gång så jag vet hur dom resonerar

jo jag vet oxå hur dom resonerar...
Men nu var det så att detta var för 10 månader sen detta hände.....  wink
Senast redigerat av mr_persiano (1 juli 2007)

*GULAN*
647 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Front mot rumpa, blir 99,99% säkert "frontens" fel. Dvs ditt fel, man kan liksom inte svära sig från att man körde in i någons bak. Enda vore ifall den andra körde i ett annat körfällt i tunneln (Förbjudet att byta körfält i hela tunneln.) då har ju denna genom sitt regel brott varit direkt orsak.

Vad gäller original kontra styling delar, skiter bolagen i vilket. Låter som det vore lättast i ditt fall att du gör upp med bolaget om kontant ersätning. De betalar gladerligen ut vad original delen kostar (Ink. lack) och lite för arbete med, för då går de fria från eventuella efterspel, ifall du inte skulle vara nöjd med verkstadens arbete.
Med pengarna i näven kan du köpa vad du vill, bolaget skiter i vilket, de har ju köpt sig fria.

Jag löste det kontant förra sommaren efter möte med rådjur. Kan säga att jag fick en bra slant över efter införskaffande av delar som behövdes, samt lakering av dessa. Däremot räcker pengarna inte riktigt till en hel lack. Så lite pengar får jag putta till, men då får jag den precis som jag vill ha den också. wink

Det ser inte ut som om karossen slulle blivit sned i alla fall. Mycket plast på Audi där fram.
Hoppas det bara är plastbitar som behöver bytas.
Lycka till med reparationer. smile

EDIT:
Angående halka. Jag fick lära mig redan i körskolan att efter sommar regn blir det snorhalt på vägen, då regnet löser upp pollen, vägsmuts, gammalt gummi från bildäck m.m. i en salig blandning.
Efter första skuren sköljt bort skiten, är det inte lika halt, men första skuren får man ta det riktigt lugnt med. Som gammal lastbils förare är man extra medveten om detta fenomen.

Jo försäkringen betalade ut vad orginal delarna kostade och så fick jag lägga till extra själv... Men dom betalade en hellackning på bilen... smile

Sök