Front mot rumpa, blir 99,99% säkert "frontens" fel. Dvs ditt fel, man kan liksom inte svära sig från att man körde in i någons bak. Enda vore ifall den andra körde i ett annat körfällt i tunneln (Förbjudet att byta körfält i hela tunneln.) då har ju denna genom sitt regel brott varit direkt orsak.
Vad gäller original kontra styling delar, skiter bolagen i vilket. Låter som det vore lättast i ditt fall att du gör upp med bolaget om kontant ersätning. De betalar gladerligen ut vad original delen kostar (Ink. lack) och lite för arbete med, för då går de fria från eventuella efterspel, ifall du inte skulle vara nöjd med verkstadens arbete.
Med pengarna i näven kan du köpa vad du vill, bolaget skiter i vilket, de har ju köpt sig fria.
Jag löste det kontant förra sommaren efter möte med rådjur. Kan säga att jag fick en bra slant över efter införskaffande av delar som behövdes, samt lakering av dessa. Däremot räcker pengarna inte riktigt till en hel lack. Så lite pengar får jag putta till, men då får jag den precis som jag vill ha den också.
Det ser inte ut som om karossen slulle blivit sned i alla fall. Mycket plast på Audi där fram.
Hoppas det bara är plastbitar som behöver bytas.
Lycka till med reparationer.
![smile](img/smilies/smile.png)
EDIT:
Angående halka. Jag fick lära mig redan i körskolan att efter sommar regn blir det snorhalt på vägen, då regnet löser upp pollen, vägsmuts, gammalt gummi från bildäck m.m. i en salig blandning.
Efter första skuren sköljt bort skiten, är det inte lika halt, men första skuren får man ta det riktigt lugnt med. Som gammal lastbils förare är man extra medveten om detta fenomen.