4517
Sök

Bra Pendlarbil i 100k klassen

Ramnemark
12 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
Tjena.

Ska köpa ny bil nu då jag pendlar till Oslo (90 mil i veckan)
Gärna en bil som kommer ner mot 0,5 l/milen.

Har kollat runt lite på WV Polo, Golf, Passat, Audi A3 eller Volvo C30.

Kraven på bilen är:
Farthållare
AC
Aux ingång på stereon
Hyffsade säten då man sitter 4,5 timme i sträck i den.

Någon som har några förslag på vad som är bäst, eller andra bilmodeller? (Ej Franskt, Opel och lågbudget bilar)

Maxpris 100 000 kr

MVH Johan

-= Not Even God Can Judge Me =-

1 365 Inlägg
3 november 2012
Bmw 116, 318 eller 118

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_116_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_3 … 11&w=3

Du kommer nog inte ner på 0.5 med en 318i men kring 0.65, fast finns ju diesel också

116 ligger garanterat kring 0.5 och det finns ju få bilar som slår bmw i komfort

1 160 Inlägg
3 november 2012
mercedes220 cdi  kan du köra på 0.6 landsväg

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
Antar att Hyundai i30 CRDi är en lågbudgetbil? Men prova en. De är trevliga och drar prick 0.5. Nu hade jag förvisso en helt ny så lite reservation där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ramnemark
12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Vad tror folk om en Volvo C30 2,0D -09? De verkar som en bra bil.

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
Ramnemark skrev:
Vad tror folk om en Volvo C30 2,0D -09? De verkar som en bra bil.

Bra fråga, en viss smurfa vill oxå ha en så...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

118 Inlägg
3 november 2012
Skoda Fabia 2011 med 90hk diesel motor,miljöbilsklassad och fem skattefria år! Den har allt i utrustning,klima,farthållare, aux, strålkastarrengöring, backsensor, bäst utrymmen i klassen, airbag pass går att stänga av med nykel mm, allt det viktiga!

Jag har en och har snart kommit upp i 4000mil utan problem och med en bra bränsleekonomi!
Senast redigerat av omegalover (3 november 2012)

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
omegalover skrev:
Skoda Fabia 2011 med 90hk diesel motor,miljöbilsklassad och fem skattefria år! Den har allt i utrustning,klima,farthållare, aux, strålkastarrengöring, backsensor, bäst utrymmen i klassen, airbag pass går att stänga av med nykel mm, allt det viktiga!

Jag har en och har snart kommit upp i 4000mil utan problem och med en bra bränsleekonomi!

Problemet är väl att TS inte vill ha en lågbugetbil vilket även Skoda är.

118 Inlägg
3 november 2012
Dieselsmurfen skrev:
omegalover skrev:

Haha nu får du ge dig! Måste säga att i så fall är denna lågbudgetbilen den bästa av flera modeller som inte är "lågbudgetbilar"! Polon och Golfen är från samma koncern?? Aldrig några problem med något på Fabian!! Slå det med en annan bil som inte är lågbudget i samma prisklass! hahahahahahaha...så roligt,"budgetbil"???
Senast redigerat av omegalover (3 november 2012)

Opel Vectra C 2.0T 2007'

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
omegalover skrev:
Dieselsmurfen skrev:
omegalover skrev:

Haha nu får du ge dig! Måste säga att i så fall är denna lågbudgetbilen den bästa av flera modeller som inte är "lågbudgetbilar"! Aldrig några problem med något!! Slå det med en annan bil som inte är lågbudget i samma prisklass! hahahahahahaha...så roligt,"budgetbil"???

Jag påstår inte att Skoda är dålig... Har ju själv 2 Huyndaier.. Men TS ville inte ha någon.

118 Inlägg
3 november 2012
Dieselsmurfen skrev:
omegalover skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Haha nu får du ge dig! Måste säga att i så fall är denna lågbudgetbilen den bästa av flera modeller som inte är "lågbudgetbilar"! Aldrig några problem med något!! Slå det med en annan bil som inte är lågbudget i samma prisklass! hahahahahahaha...så roligt,"budgetbil"???

Jag påstår inte att Skoda är dålig... Har ju själv 2 Huyndaier.. Men TS ville inte ha någon.

Ja jag förstod vad du menade,bara så roligt! Önskar "TS" lycka till i besvikelsen av att tro att man kan hitta en ikke "lågbudgetbil" i den prisklassen, som kommer att hålla:)

Opel Vectra C 2.0T 2007'

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
omegalover skrev:
Dieselsmurfen skrev:
omegalover skrev:

Ja jag förstod vad du menade,bara så roligt! Önskar "TS" lycka till i besvikelsen av att tro att man kan hitta en ikke "lågbudgetbil" i den prisklassen, som kommer att hålla:)

Vilket jag till fullo instämmer i. Köper han en Audi lär han få reparea en del tex...

Ramnemark
12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Jag har inte sagt något om Skoda men jag vill ha en bil som inte känns plastig eller billig. Har inte åkt varken en liten Huyndai eller Skoda. Men jag har åkt en Toyota Aygo och allt är så jävla plastigt och skitigt i den. En C30 däremot känns som en riktig bil. Intressant att alla tar illa upp utan att jag sagt något. Bilen behöver inte vara en 2013 heller utan de funkar ner till typ -07 och där får du både Golfar, Polo och C30 utan problem.

Forummoderator
18 004 Inlägg
3 november 2012
Ramnemark skrev:
Jag har inte sagt något om Skoda men jag vill ha en bil som inte känns plastig eller billig. Har inte åkt varken en liten Huyndai eller Skoda. Men jag har åkt en Toyota Aygo och allt är så jävla plastigt och skitigt i den. En C30 däremot känns som en riktig bil. Intressant att alla tar illa upp utan att jag sagt något. Bilen behöver inte vara en 2013 heller utan de funkar ner till typ -07 och där får du både Golfar, Polo och C30 utan problem.

Känsligt ämne... jag kör mycket lågbuget och skäms inte för det. Men vissa kan nog reta sig på att deras älskling är en andra klassens bil... Tycker C30 är intressant själv då vi står i begrepp att köpa en sådan automat för ca 100-120 tkr...

118 Inlägg
3 november 2012
Jag kom bara med ett förslag på en bil som jag har erfarenheter av, sen om du tycker det ena eller det andra så ska du i första hand provköra dem! Jag valde bort polon för att köpa Fabian, lika plast i både men inte lika plastigt som Aygon däremot! Som pendlarbil funkar den jättebra! Tur/retur Västerås-Kalix var inga problem, trots 10 timmar i bil! Då har du iallafall några alternativ, nu fattas bara att åka ut och provköra!

Opel Vectra C 2.0T 2007'

Sök