5 november 2012
Trådstartare
Tjenare, har börjat få problem med min framruta nu när det börjat bli lite kallare ute. Jag har läst hur många trådar somhelst där folk säger olika om allt. Mattorna i bilen är inte fuktiga mer vet jag inte vart fukten skulle komma ifrån inne i bilen. Bilen drar lite kylarvatten/glykol då de går från max sträcket till min på ca 2 månader så något är de ju.
Det är hemskt att få rutan ren och när man tar fönsterputs och gör de jättenoga så håller det bara en liten stund sen är de fettigt igen...
Vad ska jag göra? Både tillfällig lösning och att lösa problemet helt...
Jag ska försöka fixa ett värmegarage och ha kupefläkt igång men säg vad ni tycker om det.
Sedan så fick jag bilen utan larm av någon anledning, dvs jag låser med knappdosan men larmet går inte igång. Något tips på hur man aktiverar detta?
Sedan en sista fråga är att signalmottagningen på knappdosan är extremt dålig beroende på hur kallt det är. På morgonen till jobbet så måste jag sätta knappdosan i framrutan för att öppna och ibland går det på 30 meter utan problem.. Väldigt irriterande... (precis bytt batteri i dosan...)
Tacksam för hjälp!