Orkade med mera el så tog en koll på servopumpen, orginal sitter den högt upp på höger sida av motorn men där kommer den vara i vägen om jag nu får till det med dubbelturbo.
Satte den nere på vänster sida i stället, ska igentligen sitte en spännrulle till remmen för vattenpump/kylfläkt.
Bort med spännrullen och dit med pumpen, passade ju inte rakt av så fick kapa av ena fästörat
Nu uppskimsat med brickor för att få remmen i linje, ser snett ut men är stållinjalen som är "krokig"
Klipp ny remskiva på pumpen, då jag fick hem motorn efter jag köpt den så fick jag se att det var plattremmar på den, ringde direkt skroten där jag köpt den och bad dom skicka generator och pump och förklarade då att remskivorna måste med. Inte fan satt det någon skiva på servopumpen många telesamtal men den fanns bara inte kvar...Skit
letade länge efter en ny på skrotar runt i landet, stog en likadan bil på skroten i Norrköping.....pump med skiva sålt, Fan åxo. Kontaktade en massa skrotar i UK men ingen som ens bemödade sig att höra av sig.
Till slut ringde jag en firma nere i södra Sverige som pysslar med Jaguar. Nä vi har ingen pump eller skiva liggandes blev det til svar, men jag kan kolla om det finns nya skivor att beställa. Han ringde tillbaka efter ca 15min , japp finns ny att köpa kostade 420Sek inklusive frakt :-) helt otroligt billigt räknade med minst 1500