10 november 2012
Trådstartare
Hej. jag sålde en bil igår 2012-11-10 och dom tyckte att bilen var jättefin vilket den är. den är riktigt välskött och jag gick igenom de fel jag visste på den vilket inte var många tex. en ärgfläck vid tröskeln, ja det var nog bara det som fanns på den. på kvittot står det såld i befintligt skick och bilen vart inte såld för någon översumma utan snarare tvärrtom den vart såld för 40k fast var kanske värd 50k och den var nybesiktigad. Idag ringde han och hävda dolda fel för att bakrutetorkaren inte funka. och han skulle kolla lite snabbt själv om det ärga i kontakterna annar ville han att jag skulle betala för att fixa det. för han hävdar att det är dolda fel även fast jag inte visste om det. borde det inte vara hans uppgift att gå igenom bilen när han köper den etc. detta har aldrig hänt mig att någon ringer och klagar över något så litet. vem har rätt i denna situation jag som säljare eller han som köpare? vad kan jag göra? förutom att ringa konsument verket då dom har stängt idag.