2641
Sök

Baklucke problem lås&lysande lampa volvo V70

450 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Hej

Jag fick ett problem idag med min ena bil, de gäller min volvo V70 98:an, när jag stängde bakluckan så slutade aldrig lampan lysa fram "öppen bagagelucka".
Så bilen larmar inte när jag låser "ingen blinkning"

Jag har försökt se va de kan va genom och plocka bort insidan och kolla kablar och kontakter sen vet jag inte vad jag ska kolla på?

vad kan de vara när luckan stänger men bilen uppfattar inte att den är stängd och lämnnar lampan lysande.

microbrytare?

sensor?

bagageluckelåset?

nyckel låset?

vad skulle ni felsöka först eller vad är enklast att se ?

tacksam för svar //Henke

4 822 Inlägg
12 november 2012
det är microbrytaren i låset som inte får riktig kontakt och är väll inte ett så ovanligt fel, har själv råkat ut för det på några av dom bilarna jag haft.
brukar blir bättre om du öppnar bagagen och sprutar in massa 5 56 , WD40 eller liknande och tar en mejsel eller liknande och lear upp låset genom att hålla i handtaget så att den inte stärrar samtidigt som du flyttar på låsbygeln fram och tillbaka med mejseln. sen brukar det ibland hjälpa att stänga den hårt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

450 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
tack för svar.
jag ska testa att smörja o motionera den imorgon, stänga hårt oxh löst har jag redan testat. är de bara att byta hela kistan annars ?

/henke
Senast redigerat av Henrik-N (12 november 2012)

7 Inlägg
26 oktober 2017
Henrik-N skrev:
tack för svar.
jag ska testa att smörja o motionera den imorgon, stänga hårt oxh löst har jag redan testat. är de bara att byta hela kistan annars ?

/henke

Ursäkta episk necro-bump men hur löste du det? Har fått samma skit på min v70.

Volvo v70 classic -00

2 310 Inlägg
26 oktober 2017
kennta skrev:
Henrik-N skrev:
tack för svar.

/henke

Ursäkta episk necro-bump men hur löste du det? Har fått samma skit på min v70.

Har du testat tipsen som nämns i tråden?

Sök