Har tyvärr inte hänt så mycket som jag hoppats på förra veckan. Andra bullar denna veckan då jag har lite ledighet att ta ut från jobbet.
Fått mätarna varje fall blev en drös med VDO mätare för att hålla lite i Retro stuket och klart det cleana i en enkel mätare utan massa konstiga färger och skit. Plain black!
Fixa till det sista på vatten rören inget jag är så där jätte nöjd med men får funka tills den är reggad.
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Roligt bygge! Har följt ett tag nu. Har du byggt eget värmepaket? Funderar på att göra det till golfen för jag får inte plats med originalet längre.
Tackar
Nä det är ett värmepaket från en Polaris som jag har ändrat om och bantat ner lite. Finns annars billigt värmepaket att köpa på www.Rallyshop.se som jag nog hade köpt istället nu i efter hand.
Roligt bygge! Har följt ett tag nu. Har du byggt eget värmepaket? Funderar på att göra det till golfen för jag får inte plats med originalet längre.
Tackar
Nä det är ett värmepaket från en Polaris som jag har ändrat om och bantat ner lite. Finns annars billigt värmepaket att köpa på www.Rallyshop.se som jag nog hade köpt istället nu i efter hand.
Jag har kollat på dom, men samtidigt är det roligt att bygga själv.Ska bara höra med dom om det går att reglera fläkten, jobbigt att bara ha högsta hastighet hela tiden. Annars blir det att bygga själv.
Tackar
Jag har kollat på dom, men samtidigt är det roligt att bygga själv.Ska bara höra med dom om det går att reglera fläkten, jobbigt att bara ha högsta hastighet hela tiden. Annars blir det att bygga själv.
Lär inte vara några problem bara montera en potentiometer.
vart kommer mätarna ifrån:)?
De kommer från jobbet . AD BILDELAR
Mycket som hänt här i ledigheten. Mätarna är klara, Bromsrör är klara och luftat, gaswire fixat, spolning är fixat, rutan är tillfälligt dit limmad, singeltorkare är även det fixat, massa alu har nitats dit och fått till ett slutrör. Plus massa små fix.
Ja det har jag inte hört något annat om. De sitter skruvade så de bidrar till karossens styvhet. Sen är där ju bur i bilen så karossen har ju inte blivit svagare precis.
DeZa skrev:
det tog mig alldeles för lång tid å lista ut varför hastighetsmätaren bara gick till 80km/h xD haha
ser riktigt grymt ut, väntar spänt på uppstart å allmänna lekfilmer
haha jobbigt. blir att köra med cykeldator som hastighetsmätare. Uppstart har redan skett finns film på det en test runda förväntas ske i slutet av veckan om allt flyter på som det ska