Tja, snart dags för besiktning och ABS-lampan lyset(ABSen funkar inte heller).
Däremot är min bil så gammal och sliten att jag inte vill lägga ut så mycket cash på att fixa den, så jag funderar på att helt enkelt koppla ABS-lampan till någon av de andra lamporna så att den lyser med tändningen och sen slocknar som den skall.
Testar man om ABSen verkligen funkar sen också eller litar de på lampan? Är det olagligt att fuska så?
vad är det för bil? . Abs finns det vill man ju det ska funka. har likadant på min då det är en kass givare som ska bytas. är inte svårare än att du kollar vad som är fel. brukar vara en givare.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvos Haldex AWD är väldigt känslig och kan paja vid körning i deras bromsprov, likaså är växellådan i farzonen i samband med sådana test
Därför stänger de av bilen när de gör bromsprovet ( dock så gjorde de inte det på pappas XC90 -06 när den besiktigades första gången, visste väl inte bättre då, men hände som tur var inget )
Tja, snart dags för besiktning och ABS-lampan lyset(ABSen funkar inte heller).
Däremot är min bil så gammal och sliten att jag inte vill lägga ut så mycket cash på att fixa den, så jag funderar på att helt enkelt koppla ABS-lampan till någon av de andra lamporna så att den lyser med tändningen och sen slocknar som den skall.
Testar man om ABSen verkligen funkar sen också eller litar de på lampan? Är det olagligt att fuska så?
vad är det för bil? . Abs finns det vill man ju det ska funka. har likadant på min då det är en kass givare som ska bytas. är inte svårare än att du kollar vad som är fel. brukar vara en givare.
Volvo 945 -93.
Vet att det är givaren vänster fram som är kass. Problemet är att bilen gått långt och är allmänt schleten, går ryckigt och så vidare. Vill bara åka så långt som möjligt och samtidigt lägga ner så lite pengar som möjligt på den.
Klart man vill ha ABS om det finns men samtidigt är det ju något som vi klarat oss utan väldigt länge. Man får tänka på det när man kör bara.
Tja, snart dags för besiktning och ABS-lampan lyset(ABSen funkar inte heller).
Däremot är min bil så gammal och sliten att jag inte vill lägga ut så mycket cash på att fixa den, så jag funderar på att helt enkelt koppla ABS-lampan till någon av de andra lamporna så att den lyser med tändningen och sen slocknar som den skall.
Testar man om ABSen verkligen funkar sen också eller litar de på lampan? Är det olagligt att fuska så?
vad är det för bil? . Abs finns det vill man ju det ska funka. har likadant på min då det är en kass givare som ska bytas. är inte svårare än att du kollar vad som är fel. brukar vara en givare.
Volvo 945 -93.
Vet att det är givaren vänster fram som är kass. Problemet är att bilen gått långt och är allmänt schleten, går ryckigt och så vidare. Vill bara åka så långt som möjligt och samtidigt lägga ner så lite pengar som möjligt på den.
Klart man vill ha ABS om det finns men samtidigt är det ju något som vi klarat oss utan väldigt länge. Man får tänka på det när man kör bara.
Tack för allas synpunkter!
ja men en givare går på 300 till den bilen. skulle skrivit detta innan du frågar om hur abs testas på bes. för det gör dom inte dom bara gör bromstest som på alla bilar. lyser lampan får du en tvåa på abs ur funktion. kan ju säga det att förra ägaren har kopplat min abs lampa så den släck och tänds med oljelampan. för den givaren var kass,
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97