Hastighetsvajern borde väl ha nån form av enklare tätning, förmodligen räcker det med vajern i dess vajer-rör är min gissning. Ser vajern/röret helt/oskadat ut? Olja fyller man på via påfyllningspluggen tills det "rinner över", förmodligen sitter hastighetsvajern bra mycket högre upp så har du fyllt på tills det rinner över där så har du överfyllt ordentligt. Normalt så sitter det ett "ventilationshål" på slutväxlar/differentialer på bakhjulsdrivna bilar/BMW (en framhjulsdriven bil har sammanbyggd diff+växellåda). När det blir stopp i detta hål KAN det uppstå läckage pga övertryck. Vet ej om en växellådan har ett ventilationshål men det låter inte omöjligt iaf. Det enda som rimligtvis kan bygga tryck i en växellåda är värmen som alstras. Min gissning är att lådan är grovt överfylld med olja av tidigare klantarsel till ägare, dvs man har "pajjat" något vid hastighetsvajern för att kunna fylla på...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure