Projekt "Devil Under Construction" Audi A4 TDI -09
Göra den från en vanlig "familjebil" till en snygg,lagom stylad bil.. temat kommer vara "cleant" utan överdrivet många stickers, stora osthyvlar osv.. Det jag kan avslöja som kommer hända är sänkning, ett par... Visa mer
Vad kör du med för mått på fälg och däck? Riktigt fin bil för övrigt! Kör själv Audi a4 avant-10 så det är roligt att se vad som kan göras.
Måtten på fälgen är ET45 o navet 66,6, sen däcken är Minerva F105 med 235/35 r19.. Ja det finns mycket o göra vid dom.. Det är bara frågan om hur mkt tid o pengar man vill lägga ner
Har ställt på Huyyen med tråkiga vinterpjuks.. MEN dom kommer inte se så tråkiga ut efter min behandling..
Har nyligen servat den på Bilkompaniet med ny olja,oljefilter etc.. Fick även nedslag på felkoder på bakruta samt antennen.. vad kan felet vara tro? Aja iaf.. dom såg också att det läckte olja under motorn och misstänkte att de var oljetrågspackningen som sa farväl.. 3 dagar senare hände de tråkiga.. Bilen visade att det var mindre än 1 liter olja kvar.. Fick be en polare och hämta bilen.. Och nu står den på verkstaden IGEN bara utgifter -.-
Men ja ska bjuda på årets första bild till er då den va nytvättat! Förhoppningsvis får jag hem den nu till veckan och då lär det hända grejer
Goddagens! Nu är värmen på g, och det menas för en annan mycket garagemek! Gillade inte mina tråkiga allroundfälgar särskilt mycket med tanke på all klarlacksläpp så nu ska de bli ändring på det!
Slipning på g!
Och så lite lack
Bättre helhetsbild kommer senare idag då bilen är tvättat.. va säger ni? Lite unikt sådär.. som en annan.. hehe
Goddagens! Nu är värmen på g, och det menas för en annan mycket garagemek! Gillade inte mina tråkiga allroundfälgar särskilt mycket med tanke på all klarlacksläpp så nu ska de bli ändring på det!
Har fått på mina goa 19" nu.. Mycket har hänt, MEN mobilen vill givetvis strejka! Har dessutom fått hem *Nya lyktor (för dom gamla var spruckna i glaset) *Tonat dom *Tonat framlyktor *Sänkt bilen en aning..
Och vet ni? MER KOMMER Bilder kommer upp imorn.. klart slut! /J
Har fått på mina goa 19" nu.. Mycket har hänt, MEN mobilen vill givetvis strejka! Har dessutom fått hem *Nya lyktor (för dom gamla var spruckna i glaset) *Tonat dom *Tonat framlyktor *Sänkt bilen en aning..
Och vet ni? MER KOMMER Bilder kommer upp imorn.. klart slut! /J
Nu så, lite bilder från det jag har gjort nu som senaste dagarna!
Fick hem mina nya baklyktor från Holland (Tack ebay)! Dom gamla var spruckna efter år av stark avfettning och medel.. så de var dags o byta dom mot ett par snorbilliga nya lyktor [/url]
När nu dom var hemma så var det dags för lite toning av framlysena med lite film!
Ontonat/Tonat
Skickar med en bild på dom tonade baklyktorna också, dock inte bästa bilden då den är tagen med mobilkamera!
Tyvärr en aning skitig, men det får den vara nu.. ska in på rekord på Torsdag samt ska den lämnas in på Fredag för en annan sak.. vad det blir får ni se senare Alla tiders! /J
Fick hem mina nya baklyktor från Holland (Tack ebay)! Dom gamla var spruckna efter år av stark avfettning och medel.. så de var dags o byta dom mot ett par snorbilliga nya lyktor http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 187f4e.jpg[/url]
När nu dom var hemma så var det dags för lite toning av framlysena med lite film!
Tyvärr en aning skitig, men det får den vara nu.. ska in på rekord på Torsdag samt ska den lämnas in på Fredag för en annan sak.. vad det blir får ni se senare Alla tiders! /J
Fick hem mina nya baklyktor från Holland (Tack ebay)! Dom gamla var spruckna efter år av stark avfettning och medel.. så de var dags o byta dom mot ett par snorbilliga nya lyktor http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 187f4e.jpg[/url]
Blir riktigt snyggt med allting
Oj tack så mycket! kul att du tycker likadant.. försöker och inte överdriva det för mycket men lätt att det går överstyr
Hallå! Då har alla helgens festligheter satt käppar i hjulen för detta projekt men inte längre! Var på Elmia och inskaffade mig ett öppet K&N filter för ett schysst pris
Plockade därefter bort gamla orginalfiltret, bockade till en egen värmeskyddsplåt, gjorde hål för den.. och simsalabim så satt där ett öppet filter med avskärmning Hemmagjort is the shit!
Märkte en markant skillnad på byte till öppet filter genom godare insugsljud, högre tomgångsljud i kupén samt ett mindre "dumpljud"... Så mycket roligare o köra.. hehe Finns en film på det bland mina klipp
Har du fixar dimljusen så dom funkar?? Snygg bil..
Nej dimljusen fungerar ej ännu. Ska ta en resa till mina föräldrar nu denna veckan o få de inkopplat.. därefter ska ja be audi o gå in i bilen me dator och programmera så de funkar.. Tack så mycket!