Jag har precis inhandlat en V70 av årsmodell 99 med en 144hk motor och tänkte kolla om det är någon här som vet vad det skulle kosta att chipa upp motorn till 170hk ist och vart man skulle kunna vända sig om man bor i Göteborgs området.
Fina svar från er som redan svarat.. Grejen är den att 140hkmodellen är en "strypt" 170hk, strypt i programvaran.. Så det går att "chippa" den till 170 och lite till.
Jag hade vänt mig till SAM på hisingen, har bara bra erfarenheter av dom.
Fina svar från er som redan svarat.. Grejen är den att 140hkmodellen är en "strypt" 170hk, strypt i programvaran.. Så det går att "chippa" den till 170 och lite till.
Jag hade vänt mig till SAM på hisingen, har bara bra erfarenheter av dom.
//Jerker
Då ska jag ta och kolla med SAM och se vad dom säger.
Ja, ring o kolla vetja, de borde vara rätt snabbt fixat om man bara ska byta programvaran i den, de finns säkert många andra som kan göra samma sak här om kring. Lycka till!
Jo att det bara är mjukvaran som skiljer sig på motorerna vet jag och jag har hört att det ska vara en ganska lätt åtgärd att få upp effekten och samtidig även möjlighet att få ner förbrukningen och det är ju en bra kombination.
Jag har precis inhandlat en V70 av årsmodell 99 med en 144hk motor och tänkte kolla om det är någon här som vet vad det skulle kosta att chipa upp motorn till 170hk ist och vart man skulle kunna vända sig om man bor i Göteborgs området.