3243
Sök

Volvo 740 med b230f dör ibland och motorn hostar till när motorn dör o låter som en traktor

43 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
hej, jag har ett problem som jag trodde hade slutat men nu har de kommit tillbaka. Nu är de så att när ja va ute o plåga bilen lite så bara dog den, sen hade jag fortfarande tändningen på och då hoppa motorn till och lät som en diesel bil eller traktor. Men när jag vred på nyckeln så gick den bara på två o tvärdog igen och samma sak hände igen att den lät konstigt, men sen efter ett tag gick han på alla igen och gick perfekt. Hänt flera gånger förrut men de va länge sen nu. Kan också tillägga att bilen ibland är väldigt svårstartad och vill bara gå på två cylindrar låter de som iaf.
Skulle va skönt om nån varit med om liknande och kan säga vad de är smile
Mvh

43 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Ingen som har en idé vad de kan va? smile

300 Inlägg
20 november 2012
Så var min 240 också, jag öppnade bränslerelät och kollade så det drog som det skulle, vilket det inte gjorde, tryckte ihop det med fingrarna och då startade bilen som den skulle.

Har du kollat felkoder?

43 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Micke181 skrev:
Så var min 240 också, jag öppnade bränslerelät och kollade så det drog som det skulle, vilket det inte gjorde, tryckte ihop det med fingrarna och då startade bilen som den skulle.

Har du kollat felkoder?

menar du det vid expansionskärlet? eller det vid reläboxen eller va de heter? Har lh 2.2 så kan väll inte kolla felkoder? smile

300 Inlägg
20 november 2012
Vet inte var det sitter på 740, på min sitter det vid bränsleboxen på passagerarsidan smile

43 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Micke181 skrev:
Vet inte var det sitter på 740, på min sitter det vid bränsleboxen på passagerarsidan smile

Okej, ska kolla de smile

43 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
har nu bytt bränslerelä, men ingen skillnad där sad Inget jag lagt märke till förrut men bilen blir slö vid fullgas som en turbo motor med ketchupeffekt. Varje dag på morgonen nu (pendlar till jobbet) så har den gått på 3 cylindrar och från jobbet så är den väldans svårstartad. Fick stå i 5-10 minuter i dag innan den starta o då gick den först på två sen dog den. Sen tände den lite ibland och till sist gick den på en eller två burkar o fick försöka öka varvet men plötsligt gick den som vanligt igen? Lite mysko de här tycker jag smile
Senast redigerat av Volvo-GL (26 november 2012)

Sök