Hur fan ska man kunna få bort lådan om varenda bult sitter som sten och dom bultarna som sitter högst upp kommer man ju inte ens åt!?
Man lämnar iväg bilen till någon med kunskap, inte för att vara elak men kopplingbyte på en volvo med rödblock är inte svårt.. Eller så ger man sig fan på att man ska göra det helt enkelt.. Sitter bultarna hårt så tar man i hårdare eller skaffar något med lite värre hävarm. Övre bultarna tar man från motorutrymme eller så tar man bort växellådsbaklen och låter växellådan hänga ner lite och kör med förlängare och spärrskaft..
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
Hur fan ska man kunna få bort lådan om varenda bult sitter som sten och dom bultarna som sitter högst upp kommer man ju inte ens åt!?
Man lämnar iväg bilen till någon med kunskap, inte för att vara elak men kopplingbyte på en volvo med rödblock är inte svårt.. Eller så ger man sig fan på att man ska göra det helt enkelt.. Sitter bultarna hårt så tar man i hårdare eller skaffar något med lite värre hävarm. Övre bultarna tar man från motorutrymme eller så tar man bort växellådsbaklen och låter växellådan hänga ner lite och kör med förlängare och spärrskaft..
Jag har en god aning om hur jag ska göra allting, dock så blir allting så mycket drygare när man ligger under och trängs mellan ett betonggolv och underredet på en bil. Men antar att jag får ge mig fan på att få bort dom där bultarna, borde väl gå med lite våld:)
Har ännu en gång stött på ett problem, har lossat alla bultar runt sprängkåpan och jag och farsan har försökt dra ut lådan i säkert en halvtimme nu men den vägrar att lossna. Också sett att det sitter typ en givare eller nåt vid den översta bulten, men det kan väl ändå inte vara den som håller fast allting?
Har ännu en gång stött på ett problem, har lossat alla bultar runt sprängkåpan och jag och farsan har försökt dra ut lådan i säkert en halvtimme nu men den vägrar att lossna. Också sett att det sitter typ en givare eller nåt vid den översta bulten, men det kan väl ändå inte vara den som håller fast allting?
tips?
Den givaren håller inte i växellådan, Lådan sitter i eventuellt 4 st styrstift (rätta mig folk om jag har fel) Titta så du släppt på alla bultar och har du det är det bara och vålda..
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
8 bultar har jag lossat och det måste ju vara alla, så det är bara och ta i tills man skiter ner sig eller?
Du har tagit bort kardanaxeln, lossas på växelspaken och tagit bort växellådsbalken?
Kardan hänger, växelspaken är bortplockad, har lossat dom 4 bultarna som höll i balken så den hänger med i lådan men har inte plockat bort den helt så att säga.
8 bultar har jag lossat och det måste ju vara alla, så det är bara och ta i tills man skiter ner sig eller?
Du har tagit bort kardanaxeln, lossas på växelspaken och tagit bort växellådsbalken?
Kardan hänger, växelspaken är bortplockad, har lossat dom 4 bultarna som höll i balken så den hänger med i lådan men har inte plockat bort den helt så att säga.
Då är det bara och bryta och bända!
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
Har ett starkt minne av att man måste ta givaren innan. Minnet kan dock svika ,var ett tag sen
Nej det ska man inte.. Givaren sitter i ett fäste som är skruvat i blocket.. Hallgivaren/Triggergivaren/Impulsgivaren kalla den vad ni vill men den ska inte tas bort..
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
Kan bli så att det "bryter" när växellådan hänger i bakkant. Sätt under den domkraft eller handkraft o lyft upp den lite i bakkant medans du vickar på den,då släpper den.