2028
Sök

Vilken butik kan Volvo V70 bästa? ringt runt till några och de har ingen koll vilka högtalare som passar.

16 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Först ska jag byta huvudenheten och där har jag hittat en beg Pioneer avic F900bt 3000kr bra pris eller inte?
Sedan ska jag ha 6,5 och diskanter i framdörrar och 2 st 6,5 bak med inbyggt mellan och diskant.
Först ska jag driva systemet med Pionneer spelaren.
Helst vill jag byta dörrsidor till Premium och montera Volvos originalsub men med ett annat slutsteg så jag kommer dra lågnivå bak.
Min bil är en XC70 D5-04a med sämsta ljudet.
Men bilen har all annan utrustning mysko.
Är även inne på att byta bil till en med Premium soundet så jag slipper skruva natt o dag.
Nackdelen med det det är att jag aldrig hittar en i lika fint skick då min har nylack rutor plast detaljer ja den ser ut som ny ej krockad utan åkte utan förare igenom en häck i låg hastighet men det blev många repor.
Super kul med nylackad bil.
Vilket pris.
:)

6 558 Inlägg
21 november 2012
vart bor du .. lättare att rekommendera nån när man vet vart du bor smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Sir
935 Inlägg
21 november 2012
inte bara lättare att riva ner en dörrsida och mäta?

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

452 Inlägg
21 november 2012
sitter 6,5" både fram och bak i dessa bilar och för enklast montering köper du adaptrar då orginalhögtalarna sitter med popnit. Dämpa även dörrarna då detta gör mycket gott på denna modell.

till stereon behöver du kablage, antenn och en ram för att få in din pioneer enhet.
finns även kablage för att få dina rattkotroller att fungera ihop med Pioneer enheten om du vill detta.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

16 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Jag bor i Arvika och måste nog åka till BRL i Karlstad för att få proffessionell hjälp men jag har ju er som kan länka till högtalare som passar.
Svårt att hitta dörrsidor på Bildelsbasen de har ingen aning vilka högtalare eller dörrsidor som hör till Premium.
Ser att alla högtalare är billiga på Bildelsbasen 200kr vad än det är för högtalare,
Så ser man skillnad på högtalarna.
Peformance högtalarna (40W) har vit etikett.
High performanse (75W) har blå etikett.
Premium (100W) har gul etikett.

Sir
935 Inlägg
21 november 2012
Läs inlägget ovanför ditt. 6,5 passar med adapter och då kan du stoppa in bättre högtalare än original.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 november 2012
Premium systemet är relativt ovanligt till v70in. Vad man gör äratt ta dörrsidorna från s60. Har två st liggande i beigt. Sitter 6.5tum fram och bak. Diskanter i d stolpen. Körde premium i min v70 tidigare. Hade även som du performance paketet i min v70 och det, ja, sög rätt hårt. Premium dunkade på förvånansvärt bra. Numera kör jag med hertz dsk165,3 kit i dörrarna fram och bak. Hertzdiskanterna används endast fram monterat i original diskanthållare:)
Använder dock ännu pa300 steget och driver högtalarna med:)

2 452 Inlägg
21 november 2012
men gjorde inte alpine dom högtalarna till dom bilarna?

döden kommer tillbaka

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 november 2012
Dynaudio gjorde nog dem om jag inte förstått det feel?

564 Inlägg
22 november 2012
nixon89 skrev:
Premium systemet är relativt ovanligt till v70in. Vad man gör äratt ta dörrsidorna från s60. Har två st liggande i beigt. Sitter 6.5tum fram och bak. Diskanter i d stolpen. Körde premium i min v70 tidigare. Hade även som du performance paketet i min v70 och det, ja, sög rätt hårt. Premium dunkade på förvånansvärt bra. Numera kör jag med hertz dsk165,3 kit i dörrarna fram och bak. Hertzdiskanterna används endast fram monterat i original diskanthållare:)

Utveckla!

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

564 Inlägg
22 november 2012
nixon89 skrev:
Dynaudio gjorde nog dem om jag inte förstått det feel?

Dynaudio gjorde väl premiumhögtalarna enbart har jag för mig

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

16 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Har du två dörrsidor liggande ?.
Måste ju vara en del Oceanrace som hamnat på skroten de har all utrustning.

nixon89 skrev:

16 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
I grunden Heltidsmusiker som spelar sologitarr och bygger mina rörförstärkare.
Pappa var Hifi nörd så jag är uppväxt sittande bredvid honom i soffan och lyssnat.
Har full koll på Pa högtalare slutsteg ja nästan lika bra som ni kan billjud.
Har många projekt i gång så jag hinner inte läsa alla alla värden tester forum vill inte lägga onödigt mkt pengar
Jag inte är rik eller är sponsrad.
Men det ska låta snyggt bra volymen är inte prioritet.
En fråga till har 2st Nya JBL GTI 15" kanske en får plats i reserv hjuls baljan .
Annars kan jag byta bort de mot något annat.
Det är hemskt när man börjat störa sig på originalljudet sist var det en Saab 9000 som jag byggde ljud i slutsumman blev hundratusen.
Det var på 90 talet då hifonics var värst och orion Visaton 6st Visaton basar 6st Jbl decade men de var mkt kraftigare och mer välljudande än i dag
Nej nu ska det låta så bra som möjligt för lite pengar kan ta i mot länkar till Begagnade högtalare.
Senast redigerat av bbenderman (22 november 2012)

Sök