3686
Sök

Audi A4 B5, Army Hellaflush/Stance, SÅLD! Nytt projekt kommer..

Att sticka ut från mängden är alltid det man strävar efter! Hellaflush/stance bygge som tog flera oväntade vändningar! 18x9,5" 3SDM fälgar, spacers, coilovers, folierad, rollad och mycket mycket mer!

331 166 Visningar
Projektet avslutat 17 maj 2014
1 140 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#41
Självklart är detta bara vintersulorna, kommer riktiga grejor så fort det är dags för sommardäck igen smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Avstängd
1 714 Inlägg
27 november 2012
#42
almqvist__89 skrev:
Emilius skrev:
Gula lysen och stickerbombning, saknas bara rosthuven så är ju bilen klar..

Gorg...

Kan ju inte ha en rostig huv på bilen..

Du missade definitivt att mitt inlägg stank av ironi tongue

Vart är hellaflushdelen av bilen?

När ska du återställa allt du gjort på bilen hittills?


Göteborg Originals
129 Inlägg
28 november 2012
#43
almqvist__89 skrev:
Dags för dig att göra en tråd med Micke för din BMW. Dags att visa att Stanceit.se ägarna vet vad dom gör big_smile

haha det kommer så småningom:P vill bara få hem lite goa grejer så man kan sätta igång wink

1 534 Inlägg
28 november 2012
#44
Tycker det är snyggt med snygga lagom stora fälgar o sänkning o något camber..

Men jag förstår inte grejen med den här hellaflush yoyo hysterin med fälgar out of proportion..

Eller någon kanske vill förklara lite vad skillnaden mellan stance och hellaflush är?
Som jag förstått det är skillnaden att hellaflush att man har mycket camber så hjulen lutar avsevärt, i min mening är det fult.

Tyska vagnar skall ha svagt lutande hjul, sådär fett som BMW/Audi/Mercedes prestandavagnar kan ha me feta hjul o en massa pållar under huven smile


En liten offtopic fråga.
Har själv en Audi 100 2.8 Quattro, tycker den drar rätt mycket, men jag är kär i motorn tongue
Om jag skall byta upp mig till en nyare och en mindre, som din a4, så undrar jag hur prestandan är samt bränsleförbrukning...

BONKERS
519 Inlägg
28 november 2012
#45
jetta16v skrev:
Tycker det är snyggt med snygga lagom stora fälgar o sänkning o något camber..

Men jag förstår inte grejen med den här hellaflush yoyo hysterin med fälgar out of proportion..

Eller någon kanske vill förklara lite vad skillnaden mellan stance och hellaflush är?
Som jag förstått det är skillnaden att hellaflush att man har mycket camber så hjulen lutar avsevärt, i min mening är det fult.

Tyska vagnar skall ha svagt lutande hjul, sådär fett som BMW/Audi/Mercedes prestandavagnar kan ha me feta hjul o en massa pållar under huven smile


En liten offtopic fråga.
Har själv en Audi 100 2.8 Quattro, tycker den drar rätt mycket, men jag är kär i motorn tongue
Om jag skall byta upp mig till en nyare och en mindre, som din a4, så undrar jag hur prestandan är samt bränsleförbrukning...

Kika på mitt inlägg på andra sidan så ser du att dom bilderna han har lagt upp inte ens är nära hellaflush! Och som jag ser det är de inget direkt skillnad mellan stance och hellaflush då hellaflush är vinkeln på hjulen och fitmenten mot skärmarna och dom flesta inom stance kör med hellaflush vinkeloch Cleana bilar i allmänhet smile


Member of LowMotion
1 705 Inlägg
28 november 2012
#46
gotich skrev:
jetta16v skrev:
Tycker det är snyggt med snygga lagom stora fälgar o sänkning o något camber..

Men jag förstår inte grejen med den här hellaflush yoyo hysterin med fälgar out of proportion..

Eller någon kanske vill förklara lite vad skillnaden mellan stance och hellaflush är?
Som jag förstått det är skillnaden att hellaflush att man har mycket camber så hjulen lutar avsevärt, i min mening är det fult.

Tyska vagnar skall ha svagt lutande hjul, sådär fett som BMW/Audi/Mercedes prestandavagnar kan ha me feta hjul o en massa pållar under huven smile


En liten offtopic fråga.
Har själv en Audi 100 2.8 Quattro, tycker den drar rätt mycket, men jag är kär i motorn tongue
Om jag skall byta upp mig till en nyare och en mindre, som din a4, så undrar jag hur prestandan är samt bränsleförbrukning...

Kika på mitt inlägg på andra sidan så ser du att dom bilderna han har lagt upp inte ens är nära hellaflush! Och som jag ser det är de inget direkt skillnad mellan stance och hellaflush då hellaflush är vinkeln på hjulen och fitmenten mot skärmarna och dom flesta inom stance kör med hellaflush vinkeloch Cleana bilar i allmänhet smile

Så som jag har uppfattat det så är hellaflush (flush = går i linje med karossen) Alltså har man olika graders cambervinkel beroende på hur karossen går!? För så som jag uppfattar det ni skriver så kan lika väl hellaflush vara att man tuckar hjulen och har världens camber... vilket är mer åt VIP stuket!?
Hellaflush är helt klart det snyggaste enligt mig då det är lagom med camber, nice fitment osv osv.. Drömmen hade varit att trycka in skärmkanten mellan fälgkanten och däcket och ändå köra static! Osmile

Rätta mig gärna om jag missuppfattat det hela! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 140 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#47
jetta16v skrev:
Tycker det är snyggt med snygga lagom stora fälgar o sänkning o något camber..

Men jag förstår inte grejen med den här hellaflush yoyo hysterin med fälgar out of proportion..

Eller någon kanske vill förklara lite vad skillnaden mellan stance och hellaflush är?
Som jag förstått det är skillnaden att hellaflush att man har mycket camber så hjulen lutar avsevärt, i min mening är det fult.

Tyska vagnar skall ha svagt lutande hjul, sådär fett som BMW/Audi/Mercedes prestandavagnar kan ha me feta hjul o en massa pållar under huven smile


En liten offtopic fråga.
Har själv en Audi 100 2.8 Quattro, tycker den drar rätt mycket, men jag är kär i motorn tongue
Om jag skall byta upp mig till en nyare och en mindre, som din a4, så undrar jag hur prestandan är samt bränsleförbrukning...

Jädra tjafs om vad som är hellaflush och inte tongue
För mig är hellaflush breda, djupa fälgar, överdriven sänkning och camber, stickers m.m.
Stance är mer stora fälgar på lagom låga bilar med så bra inpassning på hjulen som det bara går.

Hellaflush ex. http://farm7.static.flickr.com/6055/621 … 150b_o.jpg
Stance ex. http://www.oijoij.com/wordpress/wp-cont … vance-.jpg

För att svara på din offtopic fråga.
Jag tycker denna bilen är riktigt pigg, 0-100 på 7sec blankt manuell och 7.2sec med automat.
Den blir inte slö i högre hastigheter heller utan sticker iväg fint när man stämplar i 120+
Bränsleförbrukningen kunde vart lägre, min snittförbrukning ligger på 1.29l/milen just nu.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

BONKERS
519 Inlägg
28 november 2012
#48
tror det är lite av en smak sak för att de du säger att stance är stora fälgar stämmer ju inte riktigt då de flesta kör 13-17" och de beror helt på hjulhusen på bilen  och hellaflush som iallafall som dom bilder du visat har mycket större fälgar än någon har på sina stancade kärror smile men hur som helst tror jag att detta kommer bli fett och det är inom samma "stuk/stil" som jag gillar när det gäller bilar wink

vad för fälgar har du tänkt satsa på?


1 140 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#49
gotich skrev:
tror det är lite av en smak sak för att de du säger att stance är stora fälgar stämmer ju inte riktigt då de flesta kör 13-17" och de beror helt på hjulhusen på bilen  och hellaflush som iallafall som dom bilder du visat har mycket större fälgar än någon har på sina stancade kärror smile men hur som helst tror jag att detta kommer bli fett och det är inom samma "stuk/stil" som jag gillar när det gäller bilar wink

vad för fälgar har du tänkt satsa på?

Smaken är som baken, haters gonna hate. Jag kör ett eget stuk å ser vilken kategori det hamnar under.

Fälgarna jag vill köra på är works meisters 18", 9" breda men det tillåter tyvärr inte plånboken hmm
Ska om jag kan hitta nån kopia som liknar dom annars blir det något annat, men djupa ska dom vara.

Redigerar in en länk på dom jag menar
http://1.bp.blogspot.com/_4-xNXQYB4JE/S … ssan18.jpg
Senast redigerat av almqvist__89 (28 november 2012)

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

BONKERS
519 Inlägg
28 november 2012
#50
kommer bli fint tror jag iallafall tongue

jag har 17x9 fram och 17x10 bak på min bil och skall fixa camber till våren kika på den vet jag smile

http://www.garaget.org/?car=302697&image=2867744


1 140 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#51
gotich skrev:
kommer bli fint tror jag iallafall tongue

jag har 17x9 fram och 17x10 bak på min bil och skall fixa camber till våren kika på den vet jag smile

http://www.garaget.org/?car=302697&image=2867744

Jädrigt schysta fälgar du har, dom påmnner lite om dom jag vill ha smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

1 213 Inlägg
28 november 2012
#52
Fälgarna vart fina. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

DMNDphoto
727 Inlägg
28 november 2012
#53
Hahah det vart ett jävla tjat om stance/hellaflush. Det är väl 2 liknande stilar bara men skiljer sig lite grann?

Skit i och tjata om det nu tycker jag smile



Fälgarna du länkade var rätt schyssta men personligen skulle jag valt ett par med mer djup smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 140 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#54
Lite fler bilder på hur vinterskorna blev!



https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-b45de1845bbdd23da8df4f665a2812af.jpg


Bakifrån kan ni se den fula bucklan på bagageluckans kant, har en ny bagagelucka i förrådet som ska lämnas in på lack under vintern då den är lila.


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-938605d69e789ee38483bc53239896ce.jpg


Provade att kolfiberfoliera B-stolparna häromdagen, blev inte bra upptill så det ska göras om.


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-46078c9c299f7ea87188b8110bede2b5.jpg


Beställde hem lite godis till bilen igår och idag smile
Vad jag har beställt är hemligt tillsvidare!

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

four rings to rule them all
46 Inlägg
28 november 2012
#55
Klart man måste följa ett B5-projekt big_smile


1 140 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#56
ricca skrev:
Klart man måste följa ett B5-projekt big_smile

Klart du måste big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

1 534 Inlägg
29 november 2012
#57
almqvist__89 skrev:
jetta16v skrev:
Tycker det är snyggt med snygga lagom stora fälgar o sänkning o något camber..

Men jag förstår inte grejen med den här hellaflush yoyo hysterin med fälgar out of proportion..

Eller någon kanske vill förklara lite vad skillnaden mellan stance och hellaflush är?
Som jag förstått det är skillnaden att hellaflush att man har mycket camber så hjulen lutar avsevärt, i min mening är det fult.

Tyska vagnar skall ha svagt lutande hjul, sådär fett som BMW/Audi/Mercedes prestandavagnar kan ha me feta hjul o en massa pållar under huven smile


En liten offtopic fråga.
Har själv en Audi 100 2.8 Quattro, tycker den drar rätt mycket, men jag är kär i motorn tongue
Om jag skall byta upp mig till en nyare och en mindre, som din a4, så undrar jag hur prestandan är samt bränsleförbrukning...

Jädra tjafs om vad som är hellaflush och inte tongue
För mig är hellaflush breda, djupa fälgar, överdriven sänkning och camber, stickers m.m.
Stance är mer stora fälgar på lagom låga bilar med så bra inpassning på hjulen som det bara går.

Hellaflush ex. http://farm7.static.flickr.com/6055/621 … 150b_o.jpg
Stance ex. http://www.oijoij.com/wordpress/wp-cont … vance-.jpg

För att svara på din offtopic fråga.
Jag tycker denna bilen är riktigt pigg, 0-100 på 7sec blankt manuell och 7.2sec med automat.
Den blir inte slö i högre hastigheter heller utan sticker iväg fint när man stämplar i 120+
Bränsleförbrukningen kunde vart lägre, min snittförbrukning ligger på 1.29l/milen just nu.

Då är det ingen större anledning att "byta upp mig" till en liknande audi fast nyare, min 100 drar så mycket som mest smile
Gasar på ibland men "buskör" inte så ofta att genomsnittsförbrukningen sticker iväg så jättemycket.
Men om man kör fullgas från stillastående så kan jag nästan svära på att man ser bränslemätaren röra på sig, men vilka roliga bilar dom är med 2.8 v6'an smile

1 140 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
#58
Om jag buskör så sticker den upp ordentligt och jag håller med dig att man kan se mätarn röra på sig tongue
Aa dom är riktigt trevliga!

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

1 140 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
#59
Fick hem 3x1m kolfibervinyl igår som jag köpte från kina för 55kr med fri frakt big_smile
Nu väntar jag bara på två stora paket till från olika delar av världen som borde komma i vecka så det blir en liten uppdatering då!

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

46 Inlägg
2 december 2012
#60
Dags för en uppdatering snart tycker ja smile



Sök