2684
Sök

Köpråd. 18 års bil

Påstängd
1 197 Inlägg
25 november 2012
Varför inte 940 turbo? Går ju ganska bra, antar att du vill sladda. Annars dom lite motorstarkare BMW, Nissan S13 finns det väl ganska billiga också, men dom har nog fått smaka lite stryk. smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 november 2012
har du pengar till att köpa en s14 och plocka ner hela bilen och fixa och trixa så har du nog råd med en fräsch corvette eller en fräsch supra också smile

eller kanske en bmw m3 e46 ? Men å andra sindan är man ganska snabbt uppe i en halv miljon när man börjar kosta på bilen och då kan du lika gärna köpa en nissan gtr eller kanske en r8 direkt smile

16 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
tack för allt , ska kolla runt på detta nu big_smile

16 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
haha ne har inte så mycket pengar wink och med plocka ner den mena ja byta lager och så , inte trimma en massa och sånt , de e ju endå bara en första bil smile

Evildan
25 november 2012
Som andra redan efterlyst:

Budget?
FWD RWD 4WD?
Andra önskemål?

Köp en FORD Explorer eller annan US SUV, suveräna i stan med alla farthinder, suveräna på landet då viltet inte kommer in genom vindrutan, så länge du inte voltar så åker du ganska säkert, (eftersom annan trafik håller undan mer än om du åker Micra eller annan småbil) den uppmanar inte heller till några kamikazeomkörningar med sitt sävliga chassi, sen kan du tjäna lite kr vintertid på att släpa upp alla dikeskörda surförtisar och BMW ur diket big_smile
Senast redigerat av Evildan (25 november 2012)

543 Inlägg
25 november 2012
Är det bara jag som reagerar på att det är galet att köpa en 200+ HK bil som 18åring med nytaget körkort?
Man är ju inte direkt bra på vare sig riskbedömning eller att köra med huvudet, vet själv hur jag körde med min 75ans 240 i den åldern och den toppade typ 160..

Trött och bitter?? javisst!

875 Inlägg
25 november 2012
tobbeh78 skrev:
Är det bara jag som reagerar på att det är galet att köpa en 200+ HK bil som 18åring med nytaget körkort?
Man är ju inte direkt bra på vare sig riskbedömning eller att köra med huvudet, vet själv hur jag körde med min 75ans 240 i den åldern och den toppade typ 160..

sant!får bara hoppas att denne har någe vett och inte drämmer på i 200 inne i stan;)

16 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
är inte ute efter alla hästkrafter vill ju bara ha en sprtigare bil .smile

1 230 Inlägg
25 november 2012
tobbeh78 skrev:

jag tycker redan 180hk börjar bli farligt.. visade sig ju hur det vart också om man kollar på min förstabil.. tycker man ska försöka lära sig kontrollera en bil först innan man siktar på "värst bil bland grabbarna".. nu vet ju inte jag om jjonathan kör rally på fritiden elelr liknande wink men eftersom han verkar rätt novis så tror jag det räcker med en 940 turbo smile

875 Inlägg
25 november 2012
Zzoink skrev:
tobbeh78 skrev:

jag tycker redan 180hk börjar bli farligt.. visade sig ju hur det vart också om man kollar på min förstabil.. tycker man ska försöka lära sig kontrollera en bil först innan man siktar på "värst bil bland grabbarna".. nu vet ju inte jag om jjonathan kör rally på fritiden elelr liknande wink men eftersom han verkar rätt novis så tror jag det räcker med en 940 turbo smile

tycker superlagunan på 115 stadiga var en grym förstabil:P

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 november 2012
jjonathan skrev:
är inte ute efter alla hästkrafter vill ju bara ha en sprtigare bil .smile

tror att en 318is skulle passa dig perfekt

en 3 serie med en trevlig 16v motor och lamelldiff i bakaxlen samt ett trevligt chassie, MYCKET roligare än en sunkig 740 eller rättare sagt en raketbil i jämnförelse !

577 Inlägg
25 november 2012
köp en lexus ls 400 sen är du kung!

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

543 Inlägg
25 november 2012
Finns många fina sportigare bilar utan 200+ HK men många är ju framhjulsdrivna..
Några jag tycker du ska kolla på innan du bestämmer dig för en turbo-bil är iaf:

Mitshubishi Eclipse, Opel Calibra, Mazda Mx6, Mazda Mx5, Nissan Primera GT..

Då en s14 kommer kosta dig skjortan (om inte morsan får stå för den om du bor hemma) så är dessa lite billigare alternativ men fortfarande fina bilar..

Trött och bitter?? javisst!

16 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
tack smile

257 Inlägg
25 november 2012
Jonathan, jag rekom en Mistubishi Galant efter 00 , billiga stabila o billiga att äga o faktiskt lite för snabb för nybliven förare. Va iaf min första och jag va jättenöjd med den, förvisso så är den inte bakhjulsdriven.

1 450 Inlägg
25 november 2012
tobbeh78 skrev:

Ja tror inte han kör mycket sämre än andra bara för han precis ska ta kör kort,  när ja precis tog så hade ja väl en bil med lite effekt i, sen har ja kört biltävling sen ja va 16 också, effekten spelar ju ingen roll då körstilen räknar,

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 november 2012
xVolvo240x skrev:
tobbeh78 skrev:

Ja tror inte han kör mycket sämre än andra bara för han precis ska ta kör kort,  när ja precis tog så hade ja väl en bil med lite effekt i, sen har ja kört biltävling sen ja va 16 också, effekten spelar ju ingen roll då körstilen räknar,

ytterst fåtal som kan köra bil när de precis tagit körkort... även om man kört folkrace sen man va 15 behöver inte det betyda att man är en bra bilförare i trafiken, för att bli det krävs erfarenhet

1 298 Inlägg
25 november 2012
xVolvo240x skrev:
tobbeh78 skrev:

Biltävling?
Effekten spelar ju roll, som rå novis ute på vägarna kan du göra betydligt mer skada bakom ratten på en bil med massa effekt än med en slö 240.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Random Hero
4 047 Inlägg
25 november 2012
köp ingen s14 som första bil! Jag har en s14a som 10onde bil och jag har inte lekt av mig än för att åka en så fin bil känner jag. Den bilen ska va en slit o släng bil, för man kommer prova nya konstiga saker, o köra emot nån kant eller missa en parkering mm.

Jag har en 740 som vinterbil o ja kan nästan har roligare med den genom att åka på skogsvägar o inte bry mig. Men min s14 däremot kör ja inte ens på grusvägar med, sen att ja gärna drar 4 varv i en rondell på sladd är väl en annan sak, men det är inget man ska göra me färsk kort!

Dog food lid. Backwards

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
25 november 2012
tobbeh78 skrev:

En annan började med en 400hk 740 att rulla runt ute på vägarna med.. övningskörde tom med den wink

~Andy~

Sök