3821
Sök

Ny "drifting-ratt"

5 119 Inlägg
28 november 2012
#21
Har prova rattkula en gång och aldrig mera:-P dels när man glömmer av sig att den sitter där och börjar släppa lite på ratten efter ett skönt ställ eller liknande så kommer alltid kulan å slår en på fingrarna. Sen tycker jag man blir mycket snabbara utan:-) den är liksom i vägen. Och som nämts förut så är den jävligt hård när man killar in däcket i snövallen och ratten drar runt ett par varv. Fyfan vad ont det gör:-(

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

104 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#22
risodlarn skrev:
Det är ju bara o släppa kulan när man vill låta bilen rätta själv. O man blir ju snabbare med kula, finns en anledning att de har de på truck bla där man rattar mycket!

dock så rattar ju inte dom till ställ vilket gör det lite annorlunda, men förstår din poäng!


Forummoderator
10 576 Inlägg
28 november 2012
#23
Crunked skrev:
dock så rattar ju inte dom till ställ vilket gör det lite annorlunda, men förstår din poäng!

Inte?  Jag förstår poängen, men nog satsar truckförare som om de vore på driftingtävling alltid :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 119 Inlägg
28 november 2012
#24
Crunked skrev:
risodlarn skrev:
Det är ju bara o släppa kulan när man vill låta bilen rätta själv. O man blir ju snabbare med kula, finns en anledning att de har de på truck bla där man rattar mycket!

dock så rattar ju inte dom till ställ vilket gör det lite annorlunda, men förstår din poäng!

Nog rattar en del truckförare till ställ ibland men dock pallställ:-P sorry:-D
Desutom har truckar mera liggande ratt vilket ger en helt annan typ av rattrörelse

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

104 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#25
nu när jag har massor av experter i tråden, vad är det för mått på slangen till luftburken? tänkte sätta öppen filter när jag ändå är igång.


carzy
461 Inlägg
28 november 2012
#26
Har kostat på nån gammal 740 luftfilter från biltema, och då passar dom rakt på Luftmassemätaren, vilket jag antar att du också sätter ditt på - om du har en F motor. Biltema har iaf 3" filter och dom passar, så skulle säga 76mm-3".

O skulle det vara mindre finns det "insats-ring" du kan sätta i .
Senast redigerat av Mobeerg (28 november 2012)

Team BSG

104 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
#27
Mobeerg skrev:
Har kostat på nån gammal 740 luftfilter från biltema, och då passar dom rakt på Luftmassemätaren, vilket jag antar att du också sätter ditt på - om du har en F motor. Biltema har iaf 3" filter och dom passar, så skulle säga 76mm-3".

O skulle det vara mindre finns det "insats-ring" du kan sätta i .

Det är inget som tar stryk av ett nytt billigt filter eller har jag missuppfattat det?

Hur mycket pyser det från luftfiltret? kommer det verkligen låta något eftersom att man har en gigantiskt fläkt som susar på riktigt högt?


577 Inlägg
28 november 2012
#28
Vissa gillar kula andra inte, ts får väl bilda sig en egen uppfattning:)
Senast redigerat av risodlarn (28 november 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Avstängd
1 714 Inlägg
28 november 2012
#29
risodlarn skrev:
Det är ju bara o släppa kulan när man vill låta bilen rätta själv. O man blir ju snabbare med kula, finns en anledning att de har de på truck bla där man rattar mycket!

Nej. Det är inte bara att släppa kulan. Du kommer köra åt helvete,
och speciellt på vintern så är det kört, det går inte.

En lastbil är inte en driftingbil, dem tar inte returer i 100km/h på bredhäng.

Titta på videon här och skrota planerna vänligen innan någon skadas allvarligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Kjaxez9OIX8
Senast redigerat av Emilius (28 november 2012)


577 Inlägg
28 november 2012
#30
Emilius skrev:
risodlarn skrev:
Det är ju bara o släppa kulan när man vill låta bilen rätta själv. O man blir ju snabbare med kula, finns en anledning att de har de på truck bla där man rattar mycket!

Nej. Det är inte bara att släppa kulan. Du kommer köra åt helvete,
och speciellt på vintern så är det kört, det går inte.

En lastbil är inte en driftingbil, dem tar inte returer i 100km/h på bredhäng.

Titta på videon här och skrota planerna vänligen innan någon skadas allvarligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Kjaxez9OIX8

Haha ta igen dig lite.
Det är en volvo 745 som han ska köra runt i antagligen på snön. Jag känner flera som brukar köra med rattknopp och det fungerar jättebra i deras volvo 745:or. En utav dem är dessutom väldigt begåvad vad de gäller o köra på trottoarer o han har inte slagit handen av sig än.

Det är bekvämare med kula vid vardagssladdning men självklart finns det en nivå där det inte längre lämpar sig.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.


Sök