Har aldrig märkt av att de ska bli mer tungstyrt med mindre ratt,har du ingen servo?
Jo jag har servo, men eftersom att ratten är mindre så tänkte jag "hävstångsprincipen" eller något liknande. Så det ska vara som vanligt fast ratten är skönare och mindre?
Har aldrig märkt av att de ska bli mer tungstyrt med mindre ratt,har du ingen servo?
Jo jag har servo, men eftersom att ratten är mindre så tänkte jag "hävstångsprincipen" eller något liknande. Så det ska vara som vanligt fast ratten är skönare och mindre?
Jag har aldrig märkt någon skillnad, varken med 10" ratt eller 12" ratt jämfört med original så kör på barra!
Lite muskler lär man ju ha, alla föds med några remsor muskler iallafall, och har man kvar dessa och inte transplanterat bort dem så klarar man av att vrida runt en bil utan servo med en 12" ratt.
Så det är nog lugnt, har du servo kan du utan bekymmer åka med 10"
Har aldrig märkt av att de ska bli mer tungstyrt med mindre ratt,har du ingen servo?
Jo jag har servo, men eftersom att ratten är mindre så tänkte jag "hävstångsprincipen" eller något liknande. Så det ska vara som vanligt fast ratten är skönare och mindre?
Jag har aldrig märkt någon skillnad, varken med 10" ratt eller 12" ratt jämfört med original så kör på barra!
tack för det extremt snabba svaret då klipper jag en sån ratt och ett rattnav! sen jävlar ska det rattas när man kommer på ställ
tack för det extremt snabba svaret då klipper jag en sån ratt och ett rattnav! sen jävlar ska det rattas när man kommer på ställ
Ännu bättre
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Har jag missuppfattat något eller är dom olagliga att använda på en vanlig personbil?
Filura lite på om ditt användningsområde eller just rattmodellen är det som är mest iögonfallande olagligt hehe ;-)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Skulle va kul o se någon reda ut lite rejäla returer i lite högre hastighet med kula, måste bli ett jävla flaxande
Det funkar faktiskt skitbra. Klura lite på det hela. När får man flest omtag eller viftningar? om man hela tiden håller en hand på kulan eller om man rattar stor eller liten ratt? Behöver man ratta flera varv med en mindre ratt, eller varför skulle man få flera omtag?
Liten ratt är väl bara till godo om magen är i vägen...
hm ;-)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Skulle va kul o se någon reda ut lite rejäla returer i lite högre hastighet med kula, måste bli ett jävla flaxande
Det funkar faktiskt skitbra. Klura lite på det hela. När får man flest omtag eller viftningar? om man hela tiden håller en hand på kulan eller om man rattar stor eller liten ratt? Behöver man ratta flera varv med en mindre ratt, eller varför skulle man få flera omtag?
Liten ratt är väl bara till godo om magen är i vägen...
hm ;-)
Har aldrig testat rattknopp rent praktiskt, men jag kör med bägge händerna på ratten, och har varit med om när man började sladda att man inte hann me med en hand när de kom lite konstiga returer, och nu snackar vi om högre farter 80-100 km/h. I lägre farter bör det ju inte vara några problem..
För det första kommer du glömma bort att den sitter där första returen och slå sönder handen, alltså bokstavligen talat, om handen nu inte lossnar från armen, då kanske inte själva handen går sönder så mycket, sedan så finns det ingen chans att man hinner räta ut lika fort som bilen gör själv när man släpper ställ.
Det är ju bara o släppa kulan när man vill låta bilen rätta själv. O man blir ju snabbare med kula, finns en anledning att de har de på truck bla där man rattar mycket!