Jag tror inte det har med biltyp, utan ålder att göra.
Nu tänker jag generalisera lite om ngt jag inte har direkt fakta på, men det finns viss logik bakom det hela.
Japsar och euro-bilar skulle jag tro mest körs utav yngre. Och nu menar jag inte ungdomar, men upp till 35 kanske.
Dom yngre i den skaran kör kanske sånt pga F&F-vågen, och dem bilarna har även fått en stor uppsving pga att driftingen har blivigt så populärt.
Och drifting är "nytt" och häftigt och finns över hela internet, dvs ngt annat som är en stor del i den målgruppens liv.
Medans dom som åker jänk antagligen har sånna för att det var dom bilarna som DOM växte upp med att beundra. Då var det dragrace och V8 som gällde och dom flesta skulle jag vilja tro håller kvar vid det för att minnas sin barndom, och är man över 40-45 så är det nog mer regel än undantag att man är lite anti-internet och sånna "nymodigheter", så deras intressen påverkas inte lika mkt.
Och om vi har det som grund, det yngre är som sagt ofta påverkade av vad som händer i cybervärlden och där är techno, trance, osv fortfarande populär, medans ännu en gång så håller det äldre fast vid vad dom känner till.
Det kan låta som fördomar och stereotyper, men bakom varje sån finns en gnutta sanning.
Sen finns det såklart undantag. Jag slår vad om att det är 50+are som kanske kan mer om datorer än vad jag gör, precis som att det finns ungdomar som kräks varje gång dom hör en Dubstep låt.
Och ännu en gång tror jag att skillnaderna kommer ifrån uppväxten. Mej själv tex, jag skulle ALDRIG någonsin spela en Dubstep låt i min bil, trots mina unga ålder så tog jag stor del i förra generationens musik pga mina mor och far-föräldrar som snurrade Queen på vinyl konstant när jag var yngre.
Senast redigerat av LeafBox (1 december 2012)