Montera bort drivremmar och kamremskåpa, fördelare, ventilkåpa och tändstift.
Nolla motorn, och släpp på spännaren och häng av kamremmen.
Montera av av kamdreven (eller skär sönder plasten som sitter bakom kamdreven)
Lossa nu "cam carriern" (sitter med massa m8 muttrar)
Nu kan du lyfta bort kamaxlar, lyftare och hela bryggan.
Nu behöver du trycksätta varje cylinder individuellt för att hålla tryck mot ventilerna genom tändstiftshålet.
Ett verktyg som du på något sätt kan tryck ner ventilfjäderbrickan medans du tar bort knasterna. (finns speciellt kit att köpa)
Lyft bort övre bricka och fjäder.
Det finns speciella tänger för att nu dra loss tätningen, men får ofta med en lång vanlig tång.
Montera en liten plasthysa över ventilskaftens knasterspår. Smörj den försiktigt med lite olja, skjut på tätningen.
Ha ett verktyg som passa över tätningens ytterkant som du kan trycka ner över ventilen och trycka fast tätningen över styrningen.