3145
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

77 Inlägg
4 oktober 2013
#6121
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!


Forummoderator
26 375 Inlägg
4 oktober 2013
#6122
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Är inte det kitet lite klent i form av relä och säkring för xenon?

40A Relä
30A Säkring

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 761 Inlägg
4 oktober 2013
#6123
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Du får försöka mäta dig fram vart felet kan ligga, använd multimeter och mät spänningen i varje skarv där det ska finnas 12 V (inte mellan ballast och lampa alltså). smile
Senast redigerat av Drönirettab (4 oktober 2013)

2 041 Inlägg
4 oktober 2013
#6124
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Kan vara något i reläkabelsatsen du har som orsakar spänningsfall.

Har du möjlighet att mäta upp spänningen vid ballasterna vid start så ser du om spänningen sjunker för lågt.
Vanligtvis så brukar ballasterna ge ström till lampan så länge som spänningen till dem hålls över 10,5 volt.
Och om spänningen sjunker under 10,5V strax efter start så bryter ballasten strömmen till lampan.

77 Inlägg
4 oktober 2013
#6125
Hakiki skrev:
Perfekt! Även om man har 3 st extraljus inkopplade ? Nån speciell kabel man ska ha till de där också för att koppla in ?  El är inte min starka sida smile

MasterDevil skrev:
Hakiki skrev:
Ska montera mina nya extraljus i moorrn med 55W xenon, men har redan blivit sugen att byta ut halvljuset till Xenon ( Golf 4)  Nåt speciellt man ska tänka på när man ska byta ut de ? Vilken W ska man ha ? relä? Eller är de bara att sätta på ett kit! ? http://www.xenonhuset.se/sv/artiklar/xe … t-35w.html ?

De där kittet kan du montera ändå utan relän smile
Så det är bara att montera de smile

Jag monterade H1 55W 6000k i min Golf IV ja smile


Kittet är plug & play. Dvs ström till ballasterna och anslut kablarna till original halvljus-kabel inne i lamphuset. Ska du ha till halvljuset bör du satsa på 35w och sockel H7R. Bläddra bak nån sida så ser du bilder på mitt halvljus, 35w 5000k på en Golf IV. smile

2 405 Inlägg
4 oktober 2013
#6126
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Slår du på extralysena med motorn avslagen då eller?   Mina 100w xenon vill inte als vara med o leka om jag inte slår igång motorn :o


77 Inlägg
4 oktober 2013
#6127
Nybergrobin skrev:
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Slår du på extralysena med motorn avslagen då eller?   Mina 100w xenon vill inte als vara med o leka om jag inte slår igång motorn :o

Spelar ingen roll dom funkar inte i vilket fall. Än om den är av eller på


510 Inlägg
5 oktober 2013
#6128
Aa såg de, blir ju sån jävla skillnad! Träligt att behöva byta inför besiktningen bara =P Men kanske blir att slänga på ett såntdär kit!

vetus skrev:
Hakiki skrev:
Perfekt! Även om man har 3 st extraljus inkopplade ? Nån speciell kabel man ska ha till de där också för att koppla in ?  El är inte min starka sida smile

MasterDevil skrev:

De där kittet kan du montera ändå utan relän smile
Så det är bara att montera de smile

Jag monterade H1 55W 6000k i min Golf IV ja smile


Kittet är plug & play. Dvs ström till ballasterna och anslut kablarna till original halvljus-kabel inne i lamphuset. Ska du ha till halvljuset bör du satsa på 35w och sockel H7R. Bläddra bak nån sida så ser du bilder på mitt halvljus, 35w 5000k på en Golf IV. smile


1 436 Inlägg
5 oktober 2013
#6129
MammDiin skrev:
Vägskyltar är riktigt störande tycker jag, speciellt de som är rätt så nya.
http://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-24d2c8cf725f7b3caffe81a68ca69ab5.jpg
Vägskylten på bilden som bländar rätt så mycket är endast lite större än 50 skylten och fyrkantig.
Och bländar nästan så mycket som om man skulle möta en bil med helljuset på, och detta med endast 2 NBB Alpha 225 fjärr med 100W xenon.

HUR UNDVIKER MAN DETTA?

Är det bättre att montera ljusen högt? lågt?
Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Fotograf
1 319 Inlägg
5 oktober 2013
#6130
Caffe skrev:
MammDiin skrev:
Vägskyltar är riktigt störande tycker jag, speciellt de som är rätt så nya.
http://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-24d2c8cf725f7b3caffe81a68ca69ab5.jpg
Vägskylten på bilden som bländar rätt så mycket är endast lite större än 50 skylten och fyrkantig.
Och bländar nästan så mycket som om man skulle möta en bil med helljuset på, och detta med endast 2 NBB Alpha 225 fjärr med 100W xenon.

HUR UNDVIKER MAN DETTA?

Är det bättre att montera ljusen högt? lågt?
Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

mina sitter på taket å det hjälper då inte. de är väll andra lycktor så man inte får så stark punkt lysande på reflexen.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

12 Inlägg
5 oktober 2013
#6131
Jag har ett f5 kit från merljus som tänder hyfsat snabbt, någon som vet om det finns snabbare kit? Skulle det göra någon skillnad med en cnlight lampa (45w) mot den medföljande?

398 Inlägg
5 oktober 2013
#6132
Tänkte dela med mig ett litet klipp på mina 7st PBE180 60w LED extraljus smile
2st pencil är kopplade till dimljus
3st pencil + 2st driving beam/kombo beam är kopplade till helljus
halvljus = 35w xenon orginal
helljus = 55w xenon canbus slim
dimljus = 35w xenon slim

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

398 Inlägg
5 oktober 2013
#6133
New_man skrev:
Jag har ett f5 kit från merljus som tänder hyfsat snabbt, någon som vet om det finns snabbare kit? Skulle det göra någon skillnad med en cnlight lampa (45w) mot den medföljande?

Ja, det finns snabbare men då är dem bra mycket dyrare t.ex Vision x, Hella's och Osram's ballaster som sitter i deras orginal extraljus osv. Annars är nog dem du har de snabbaste eftermarknadsballasterna.
Nej tror inte starttiden påverkas med en Cnlight lampa.
Senast redigerat av HBass (5 oktober 2013)

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

12 Inlägg
5 oktober 2013
#6134
HBass skrev:
New_man skrev:
Jag har ett f5 kit från merljus som tänder hyfsat snabbt, någon som vet om det finns snabbare kit? Skulle det göra någon skillnad med en cnlight lampa (45w) mot den medföljande?

Ja, det finns snabbare men då är dem bra mycket dyrare t.ex Vision x, Hella's och Osram's ballaster som sitter i deras orginal extraljus osv. Annars är nog dem du har de snabbaste eftermarknadsballasterna.
Nej tror inte starttiden påverkas med en Cnlight lampa.

Det är lite jobbigt att den först tänder till, sen försvinner nästan allt ljus i ca en sekund innan lampan åter kommer med ljus. Hade varit bättre om det inte försvann så mycket ljus första sekunden.

Ska nog prova cnlight när jag converterar mina nbb 225 i ett och jämföra, får återkomma med resultat. Är de ngn skillnad på cnlight från hh.se och hh.nu?  Vet ju att de finns två olika sorter, en med rund gaskula och en med oval, jag vill ju givetvis ha den bästa.

52 Inlägg
5 oktober 2013
#6135
Kobo skrev:
Nybergrobin skrev:
Kobo skrev:
Snälla hjälp mig nån! , någon borde veta .
Så jäkla less på skitn

Konverterade extra lysen till Xeon , men vägrar funka..
Ibland startar bara 1 och ibland 2 har man tur så alla 3 , den som inte funkar brukar blinka till vid start bara av extralysen.
Konverterade i Sim Extralysen , 3 st.
Köpte detta kit : http://www.northshop.se/34-xenon-kit.ht … /sockel-h1
Färgtemp : 4300
Effekt : 55W
Sockel : H1 eller H3

Relä som köpts är : http://www.northshop.se/16-rel%C3%A4sats-3st-ljus.html

Bilen jag gjort det i är en Audi a4 2.0 -02a

Testat det mesta men får det verkligen inte att funka . Testat olika jordningspunkter . Testat balesterna i annan bil funkade perfekt för han. Relät testat i annan bil funkar för han. Bytt ut kablarna till lamperna till en tjockare samt till batteriet också men löste inte problemet. Testa att kopplat kabel mellan en bil med samma produkter till mina lampar funkade då, så lamperna inte sönder eller men funkade perfekt då man kopplade från hans saker till mina med hjälp av kablarna ..
När vi testat mellan bilarna så har han exakt samma produkt som jag köpt.

Kan någon verkligen försöka hjälpa mig, jag har slut på idéer .
kan det verkligen vara batteriet? testa och dra start kablar från hans batteri till mitt då¨funkade alla 3 på dom 2 första försöket av start av helysen sedan efter 2 försök funkade det inte igen.
Kopplar jag ur 1 ballast så den bara är på 2 så funkar dom 2 extra lyserna som är kvar då..
Så måste väl vara nått med strömmen?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta , blir tokig!

Slår du på extralysena med motorn avslagen då eller?   Mina 100w xenon vill inte als vara med o leka om jag inte slår igång motorn :o

Spelar ingen roll dom funkar inte i vilket fall. Än om den är av eller på

Du säger att du funderar på om det är batteriet som är för klent.
Vad har du för batteri?
Du skulle ju kunna provlåna kompisens batteri också?
Annars skulle jag dela upp din extraljusinstallation på åtminstone två relän.

Vad har du för matningskabel mellan batteri och relä? Du säger att den är bytt, men till vad?
Det ska ändå transporteras ~25-30A under starttiden och då vill man inte ha några spänningsfall för då tänder dom inte.
Som någon tidigare sa, mät spänningen just före ballast då du tänder, sjunker den för mycket så tänder inte lamporna.

Jag hade nog dragit minst 4 kvadrat från batteri till relä.
Samt gärna 2,5 till varje extraljus.
1,5 räcker, men för att vara på den säkra sidan.

Hoppas du får till det!

264 Inlägg
6 oktober 2013
#6136
New_man skrev:
Vet ju att de finns två olika sorter, en med rund gaskula och en med oval, jag vill ju givetvis ha den bästa.

CN-lampan med rund kula d.v.s. där glaset "buktar ut" är CN-lights egen ide´, de har patent på utseendet och har blivit lite av deras kännetecken. Det ska enligt dom ge en mer fokuserad spridning av ljuset.
Den konventionella lampan utan utbuktning på glaset är en vanlig modell av xenonlampa tillverkad av CN.

Jag tror att man har största nyttan av patentlampan när man konverterar befintligt halvljus på bilen. Det hjälper till att bibehålla ljusbilden något så när likt original.
När jag konverterade NBB 175 med patentlampan så upplevde jag att en del av bredden försvann och att ljusbilden påminde om halogenljusbilden, fast självklart många gånger starkare.
Här är jag lite kluven. Själva grejen med xenonkonvertering är ju att man även ska få en avsevärt bredare ljusbild, men det upplevde jag mer med "vanliga" xenonlampor än med patentlampan.
Denna vinter ska jag byta mellan olika lampor och prova mig fram. CN-lights vanliga lampa, tai chang och "noname".

Tänk på att man helst inte ska gå på starkare ballaster än 55w i kombination med CN-lights, då dessa är tillverkade för en maxstyrka på 45w. Går du högre än så kommer ljustemperaturen att sjunka med ca 1000 k. I så fall, tänk på det när du beställer lamporna och anpassar k-talet därefter.

Svår dieselmissbrukare och gravt xenonberoende

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
6 oktober 2013
#6137
JE71 skrev:
Denna vinter ska jag byta mellan olika lampor och prova mig fram. CN-lights vanliga lampa, tai chang och "noname".

Visar du bilder på det då så vi kan se skillnaden?

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

1 436 Inlägg
6 oktober 2013
#6138
fredda_king skrev:
Caffe skrev:
MammDiin skrev:
Vägskyltar är riktigt störande tycker jag, speciellt de som är rätt så nya.
http://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-24d2c8cf725f7b3caffe81a68ca69ab5.jpg
Vägskylten på bilden som bländar rätt så mycket är endast lite större än 50 skylten och fyrkantig.
Och bländar nästan så mycket som om man skulle möta en bil med helljuset på, och detta med endast 2 NBB Alpha 225 fjärr med 100W xenon.

HUR UNDVIKER MAN DETTA?

Är det bättre att montera ljusen högt? lågt?
Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

mina sitter på taket å det hjälper då inte. de är väll andra lycktor så man inte får så stark punkt lysande på reflexen.

Attans, då hjälper det inte att sätta dem på flakbågen. Eller som "dimljus". Får väl ta och dra fram en knapp så jag kan blända av dem innan det vanliga ljuset.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

510 Inlägg
6 oktober 2013
#6139
Håller på och montera mina SIM lyktor och skulle sätta i lamporna men lampan går inte in i lykthuset, båda är H1 nån som har erfarenhet av de eller tips på vad man ska göra ?


MarcusHansson
763 Inlägg
6 oktober 2013
#6140
Hakiki skrev:
Håller på och montera mina SIM lyktor och skulle sätta i lamporna men lampan går inte in i lykthuset, båda är H1 nån som har erfarenhet av de eller tips på vad man ska göra ?

Fram med en liten fin fil å slipa upp lite smile Fick ja göra på några av mina SIM även på Hellan tror ja fick göra de smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!


Sök