Mack skrev:
fredda_king skrev:
Djo skrev:
Haha du säger det ja jag har aldrig köpt från utlandet så vet ej jag.
ett tips börja med det. tjänar massor på det.
Perfekt tips.
Vi behöver inga butiker i Sverige..
Ja, fast det där är inte helt rättvist.
Jag personligen stödjer så mycket jag bara kan de lokala (och i nästa steg; de nationella) handlarna.
Men, som mitt exempel ovan. Där handlade det alltså om en "ordentlig service" (kamrem med "runt om"-pryttlar, oljekylare, multiremmar, multiremspännare, oljekylare, vanlig kylare, olja osv osv osv osv)
Jag kan inte, hur gärna jag än vill, förmå mig att betala -mer- än dubbla priset i Sverige. Inte när det handlar om tusenlappar. Som sagt ~11.000 här "hemma". Och då var mycket mekonomen/biltema-baserat, mot ~5000:- i Tyskland.
En drivknut till A6:an tar Mekonomen 2518:- . Tar du den från Tyskland betalar du, för en Mapco, ca 600:- hem till dörren.
Jag köper också helt och hållet att det finns delar jag inte skulle få för mig att ta utomlands. Delar jag behöver "nu NU" eller där prisskillnaderna är minimala. Men som sagt, att betala det dubbla, eller som med drivknuten; 4 gånger mer, går inte att motivera (Den billigaste drivknuten du får tag i i Tyskland kostar knappa 300:- inkl. frakt hem).