Har haft tillfälle att testa lite Vision X lampor, även jämfört mot no-name lamporsom jag inte ens orkar kolla upp.
Light Canon. Helt klart en potent lampa. Reflektor har betydelse även om det är LED. Testa själv!!!!
Optimus Dual. Med 10gr spridning är den väldigt lik kanonen men med mindre ljus. Mindre bygghöjd, fästet tål mycket mer, och lyktan finns med olika spridning.
Solstice solo pod. Extremt tålig. Något som jag rekommenderar till underhållsljus på traktorer, truckar mm. Optimalt backljus, sidoljus. Bygger som dom populära "18 wattarna" i höjd. Fungerar bra på skoter och fyrhjuling som "extraljus" Se bild nedan som backljus.
Utility UF32: Helt klart mer potent än vad dom verkar. Backljus, skåpbilsbelysning osv. Lyser jobbigt mycket när du tittar på lampan.
Horizon prime 17" 10gr. Mycket bra belysning. Men med de flera små dioderna så vet jag inte om dom ska klassas som extraljus eller extremt bra arbetsbelysning/sidoljus/ backlampa för entreprenad. Hållbar! Bra fäste.
Ripper prime 20 25gr. Min personliga favorit! Vilken lykta. Sätt den på allt som kan tänkas vibrera och den tål det. Väldigt trevlig att se på, känna på och den håller. Med de många små dioderna lyser den upp brett och långt. Finns även som Ripper prime 12 för den som vill ha mindre lykta.
Bild på 2st solo pod 35gr. Mycket nedvinklade för att inte blända. Skall riktas utåt däremot.
Jag vet att jag sa upp mig från tråden för länge sen. Men varför ska jag testa dessa lampor utan att dela med mig...?
Kan tillägga att jag testat fler lampor, men tror de ovan sammanfattar ett brett spann men det finns fler Vision X lampor som imponerar på olika sätt.