4676
Sök

Volvo 744 TD och 945 TD stulna i trelleborgstrakten 4/12

311 Inlägg
9 december 2012
Då vore det väl smart av ägarna till dom stulna bilarna att dom kollade upp vilka delar han har och åker dit och kikar. Man har ju alltid några kännetecken på sina egna delar liksom. Exempel en spricka i skinnstolen eller en liten bit färg som saknas på grillen, ja ni förstår vad jag menar tror jag tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

146 Inlägg
9 december 2012
Alla grejorna i annonsen fanns innan detta hände kan jag till 99% säga pga jag kollat ett par gånger innan på annonsen.

10 164 Inlägg
11 december 2012
Fyfan så pisigt håller mina ögon öppna om man ser något på näte man blir så arg kan inte ens tänka hur du känner då.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

24 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Tack alla som engagerat sig i detta. Bilarna blev upphittade av polisen i Trelleborg natten 10-11 december och är nu beslagtagna och inne för undersökning, har inte sett bilarna med egna ögon så vet inte skicket i nuläget, polisen som ringde visste inte ens om motorerna var kvar i bilarna, han sa att dom såg ut att vara i gott skick på utsidan, sen va det innebär vet jag inte. dom stulna delarna är dock fortfarande på vift för dom låg inte i bilen som jag förstod det. Bilarna verkade inte vara dumpade utan polisen hittade dom på "gömstället" som jag tolkade det så förhoppningen är att dom e i någorlunda ok skick

1 160 Inlägg
12 december 2012
hoppas på det bästa

10 164 Inlägg
12 december 2012
Roligt höra detta beskedet hoppas dom är i bra skik nu bara håller tumarna för dig.

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bärs!
3 456 Inlägg
12 december 2012
Håller tummarna på att bilarna är i vettigt skick..

Garaget.org peakade 2008.

24 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Tacktack, lär bli lite nervöst när man ska se dom första gången... Ännu goare om dom faktiskt lyckas sätta dit nån för detta, men som vanligt så e dom väl ute efter ett par veckor igen o kan fortsätta hmm

4 190 Inlägg
12 december 2012
Vet polisen vilka som gjort detta då? Hoppas asen åker fast....

490 Inlägg
13 december 2012
Skönt att dom är hittade! berätta gärna hur det löser sig sedan!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Refined
1 770 Inlägg
13 december 2012
Fan va skönt att det iallafall är på gång åt rätt håll smile

75 Inlägg
19 december 2012
Du får lägga upp ett par bilder på bilarna sen. Tur att de hittades och att de förhopningsvis inte är helt förstörda wink

Refined
1 770 Inlägg
19 december 2012
Ja, ren nyfikenhet?
Hur går det?

24 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Var ute med hjullastaren där man ju sitter högt och ser bra och körde längs en medelstor väg för några dagar sen, och hittar detta i diket, visar sig då att puckona kört av vägen över ett antal snödrivor, smällt framhjulet i en sten och delvis smällt i ett mindre träd.
LÄNKTEXT

Åkte och tittade på bilarna 2 dagar senare.
LÄNKTEXT
LÄNKTEXT

Inget saknas på bilarna mer än vindavvisarna, turbodieselemblemet och luftburken på den ena. 945an är helt orörd.

Vi talar om intelligensnivå på en bakteries nivå, om man snor en bil på helt blanka (väven framme) sommardäck i halv snöstorm.

10 164 Inlägg
29 december 2012
740in såg ju ledsen ut men inga större skador och 945an såg ju helt orörd ut som du skriver tur att dom är i såpass bra skik endå. smile

24 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
jo men det tråkiga är att hela framvagnen fått sig en sån smäll av stenen att motorn sitter snett i motorutrymmet, turbon ligger emot rambalken och oljekylaren gick av på mitten så jag vet inte om motorn är skrot om den e körd utan olja, så de ganska okart ännu hur stora skador det är i nuläget.

10 164 Inlägg
29 december 2012
T414 skrev:
jo men det tråkiga är att hela framvagnen fått sig en sån smäll av stenen att motorn sitter snett i motorutrymmet, turbon ligger emot rambalken och oljekylaren gick av på mitten så jag vet inte om motorn är skrot om den e körd utan olja, så de ganska okart ännu hur stora skador det är i nuläget.

okej det lätt ju väldans trist det uch hoppas motorn klarat sig iallafal fast ja verkar ju inte vara några direkt högt intiligenta personer som kört den så.  det var väll inte den som hade en ny motor i sig också eller var det så illa?

Refined
1 770 Inlägg
29 december 2012
Fy fan sad Men Iallafall kul att du fått tillbaka bilarna, även fast det verkar lite oklart med sedanen hur motorn är.
Vet du nått om de har fått tag i personerna som gjort detta?
Och jag antar att bilarna inte är fotograferade på tjuvarnas uppställningsplats?

24 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Nej, det är inne på polisens lager för stöldgods, kan säga där va mycket att titta på på vägen till bilarna som var beslagtaget, och man häpnar över en hel del saker som fanns där inne! 945an behöver bara ett nytt tänd- och dörrlås sen e de förhoppningsvis bara tuta o köra. Var ju inte så kul att se 744an i det skicket, lär bli synd om dom som gjort, de kommer fram förr eller senare!

Bärs!
3 456 Inlägg
29 december 2012
T414 skrev:
Var ju inte så kul att se 744an i det skicket, lär bli synd om dom som gjort, de kommer fram förr eller senare!

http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_673/1331134455re80yX.jpg

Garaget.org peakade 2008.

Sök