1706
Sök

Bmw e36 lagligt trim

...has left the building...
4 474 Inlägg
9 december 2012
Sätt igång o "bygg" nu. Du har fått mer än tillräckligt med tips. Uppdatera längre fram med hur bygget fortskrider.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
lättning pågår redan

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
något spec märke på sportluftfilter som är bra och inte släpper in massa skit?

4 474 Inlägg
9 december 2012
Original är det bästa märket...
Ett tips: SKIT i att trimma. Ge bilen en redig service (alla oljor, nya stift, filter mm) så du får tillbaka de flesta hästarna. Nöj dig med detta. Lägg undan pengarna istället, eller så spenderar du de på mer bensin...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
den går redan fint å bra för å vara en 325 från 1992 så de behövs nog inge mer service:-)  får nog inte ut mer hk av bara de..

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
9 december 2012
nej men nöj dig ... eller byt motor i bilen. Eller handikapp anpassa en annan roligare bil

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
låter som om du har mkt cash så då kan ju du bju på en m3 e30:-D

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
9 december 2012
jag har inte speciellt mycket pengar, men att slänga en jäkla massa pengar på något som inte ger någonting ser jag tyvär ingen mening med.

Tyvär har 325 inga strypningar likt 328an, att byta motor behöver inte bli så dyrt. Leta reda på en 328 maskin (m52b28) och montera ditt 325 insug så har du en bit över 200 hästar och en maskin med rolig karaktär. Är du vaken och letar hittar du motorer för kaffepengar, något mer prisvärt än detta kan du omöjligt göra då jag antar att de är dyrt att anpassa bilen ?

Men sen får du räkna med att det kostar dubbelt så mycket i slut ändan som du har räknat med. Sportluftfilter ger i regel ingen effekt, kan där imot göra så att du förlorar effekt ... satsa på ett nytt orginal filter

finns en tråd som är klistrad här i motorteknik(grundläggande) forumet som är väldigt bra... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493 där har du den, läs igenom det så får du lite mer kött på benen och förhoppningsvis förstår du hur det funkar

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
är tyvärr rädd för 328ans aluminium:-( känns som att ja läst å härt allt för ofta att de int är bra om man tar ut mer effekt än original å sen få man väll onte igenom den så lätt på besiktningen?

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
9 december 2012
jocke-1991 skrev:
är tyvärr rädd för 328ans aluminium:-( känns som att ja läst å härt allt för ofta att de int är bra om man tar ut mer effekt än original å sen få man väll onte igenom den så lätt på besiktningen?

besiktning behöver du inte oroa dig över då man inte ser skillnad på maskinerna smile Att det är alu block har bara fördelar för dig iform utav viktsparande. Du behöver inte oroa dig över att det ska gå sönder så länge du inte ska överladda... funkar att överladda om man inte ska ladda så mycket

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
okey:-) alla låter ju överrens om att byta bil så då kanske man byter motor iaf

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
9 december 2012
jocke-1991 skrev:
okey:-) alla låter ju överrens om att byta bil så då kanske man byter motor iaf

det är de som ger mest bang for the buck iaf, om du läser tråden jag länkade till dig så kommer du förstå varför också. När man väl förstår vad som händer och varför blir allt mycket enklare smile Så börja där

Att trimma innebär att du behöver lämna in många jobb till en motorbearbetningsfirma vilket slutar med höga kostnader, dessa jobb är inget man gör hemma i garaget eller lämnar in på en skola då det krävs en viss kompetens och maskiner inga skolor har.

Men vad vet jag, du kanske känner någon som jobbar på ett sådan företag smile då blir allt förstås mycket billigare
Senast redigerat av CHEEVA (9 december 2012)

429 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
skall läsa

429 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
lät väldigt jobbigt att trimma..... någon som har tips på extraktorgrenrör? nöjer mig nog med det och sportluftfilter för skönare ljud:-)

429 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
http://www.mrtuning.se/p/grenror/bmw-26 … d6b3a6a8ee
någon som har en åsikt om detta grenrör?smile

4 474 Inlägg
10 december 2012
Likadan fast 700-800 billigare...
Vad jag HÖRT kan det vara lite si-o-s+ med kvaliteten på dessa "extraktor-rör".

4 474 Inlägg
10 december 2012

429 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
tack:-) fast köper gärna från sverige då man kan ringa å prata före:-)

4 474 Inlägg
10 december 2012
Köp av mig då så beställer jag från tysken åt dig, tar samma slant som "MrTuning" *haha*

429 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
haha svårt att veta kvallan om man köper från utlandet tyck jag:-P

Sök