3330
Sök

Laddar endast på höga varv!?

6 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Har en Mercedes w124 300d som inte laddar batteriet som den ska, börjar ladda lite först vid 3000 varv. kan det vara så simpelt att kolet är slut eller är det generatorn som behövs bytas? eller nått annat?

21 761 Inlägg
5 december 2012
Lyser batterilampan när du vrider på tändningen i läge 2?

Hjultomte
1 500 Inlägg
5 december 2012
Jag hade samma problem Bytade kol o visst löste sig någon vecka men sen samma skit igen. Generatorn var så sliten att kolen nöttes snabbt ner så bytade den och problemet var ett minne blott smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

6 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Lyser batterilampan när du vrider på tändningen i läge 2?

nej det gör den inte hmm

21 761 Inlägg
5 december 2012
Det ska den göra. Om den inte lyser så kan man tex misstänka dåliga kol eller glapp i den tunna kabeln som sitter på generatorns D+. Kika vid generatorn att den tunna kabeln sitter som den ska, kolla sedan hur kolen ser ut. smile

Du kan förresten göra ett litet test. Plocka bort den tunna kabeln på generatorns D+ och sätt den mot jord (tex generatorns chassi), vrid sedan på tändningen och se att batterilampan lyser. Om den lyser så vet man att lampan och kabeln är hela.
Senast redigerat av Drönirettab (5 december 2012)

6 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det ska den göra. Om den inte lyser så kan man tex misstänka dåliga kol eller glapp i den tunna kabeln som sitter på generatorns D+. Kika vid generatorn att den tunna kabeln sitter som den ska, kolla sedan hur kolen ser ut. smile

Det kan inte vara generatorn som börjar vara färdig? smile

21 761 Inlägg
5 december 2012
Visst kan det vara så, men kolla upp de saker som jag har skrivit. Jag lade till lite extra text också, prova gärna det som jag skrev där. smile

Sök