3013
Sök

Bättre ljud om man byter ändrör ?

170 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Hej, ska skaffa mig en svart volvo 855 , och vill ha ett göddigare ljud som man säger här nere i småland.
Så frågan lyder, om jag byter ändrör låter det bättre " högre "

ska fixa och styla bilen till jag får körkort !

Tack i förhand cool
Senast redigerat av 855Volvo (9 december 2012)

Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.

Refined
1 770 Inlägg
9 december 2012
855Volvo skrev:
Hej, ska skaffa mig en svart volvo 855 , och vill ha ett göddigare ljud som man säger här nere i småland.
Så frågan lyder, om jag byter ändrör låter det bättre " högre "

ska fixa och styla bilen till jag får körkort !

Tack i förhand cool

Är det endast ändröret du byter så kommer det inte göra någon märkbar skillnad på ljudet.

1 450 Inlägg
9 december 2012
Bytte ändrör på min 240, och de blev faktiskt "lite" skillnad de blev aningen annorlunda ljud,  fast de e väl bara en själv som märker det:p

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

170 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Jo det är ju sant, så är det lönt att byta ? eller ska man köpa ett billigt på biltema eller en fin jappsdämpare för 700 kr ?

Gör om, Gör rätt.

1 450 Inlägg
9 december 2012
De e väl vart att byta för synens skull:) blir ju snyggare

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Refined
1 770 Inlägg
9 december 2012
855Volvo skrev:
Jo det är ju sant, så är det lönt att byta ? eller ska man köpa ett billigt på biltema eller en fin jappsdämpare för 700 kr ?

Ljudet kommer inte ändras nått vidare även om du monterar en japs dämpare. Det blir ju bara ytterligare en ljuddämpare på bilen.
Men skall du styla upp bilen iallafall så bör du byta ändröret. Gör mycket för utseendet.

170 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Då köper jag nog någon snygg på biltema för någon slant för synens skull ! smile

Gör om, Gör rätt.

Refined
1 770 Inlägg
9 december 2012
855Volvo skrev:
Då köper jag nog någon snygg på biltema för någon slant för synens skull ! smile

Synd bara att biltema inte har några som ser "bra" ut...

EG-Squad
8 Inlägg
9 december 2012
Zwudda skrev:
855Volvo skrev:

Ljudet kommer inte ändras nått vidare även om du monterar en japs dämpare. Det blir ju bara ytterligare en ljuddämpare på bilen.
Men skall du styla upp bilen iallafall så bör du byta ändröret. Gör mycket för utseendet.

En japsdämpare gör ju allt annat än att dämpa ljudet, så nog blir det skillnad på ljudet. Inte för att japsdämpare är snyggt på något sätt på någon bil alls dock.

Refined
1 770 Inlägg
9 december 2012
D94 skrev:
Zwudda skrev:
855Volvo skrev:

En japsdämpare gör ju allt annat än att dämpa ljudet, så nog blir det skillnad på ljudet. Inte för att japsdämpare är snyggt på något sätt på någon bil alls dock.

Förklara gärna då hur du kan få annorlunda ljud bara för att du monterar på en extra "dämpare".. Ljudet lär ju knappast höjas på det sättet

5 686 Inlägg
9 december 2012
Zwudda skrev:
D94 skrev:
Zwudda skrev:

Förklara gärna då hur du kan få annorlunda ljud bara för att du monterar på en extra "dämpare".. Ljudet lär ju knappast höjas på det sättet

Nä inte blir högre ljud om man monterar en extra dämpare.

Om TS vill ha "göddigare" ljud så kan denne kapa bort sista ljuddämparen och ersätta med en flullflödesdämpare (t.ex någon av biltemas universal-dämpare) + ändrör eller en japsdämpare. Blir högre ljudvolym, mysigare avgasmuller och man får även lite bättre ork på höga varv för originalsista-dämpare är inte en fullflödesdämpare utan hindrar flödet ordentligt för att få ner avgasljudet så mycket som möjligt.
Senast redigerat av simlar (9 december 2012)

4 822 Inlägg
9 december 2012
simlar skrev:
Om TS vill ha "göddigare" ljud så kan denne kapa bort sista ljuddämparen och ersätta med en flullflödesdämpare (t.ex någon av biltemas universal-dämpare) + ändrör eller en japsdämpare. Blir högre ljudvolym, mysigare avgasmuller och man får även lite bättre ork på höga varv för originalsista-dämpare är inte en fullflödesdämpare utan hindrar flödet ordentligt för att få ner avgasljudet så mycket som möjligt.

bara det att på 850 så finns det bara 1 ljuddämpare (stort jävla as mitt under bilen på typ 50X100cm) så att ta bort sista ljuddämparen funkar inte wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

5 686 Inlägg
9 december 2012
Christian S skrev:
simlar skrev:

bara det att på 850 så finns det bara 1 ljuddämpare (stort jävla as mitt under bilen på typ 50X100cm) så att ta bort sista ljuddämparen funkar inte wink

Jaså, ja varje dag lär man sig något nytt smile
Då får man ta bort den enda ljuddämparen och ersätta med en fullflödes.

Sök