4395
Sök

Fjädrar volvo 240

103 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
tjena undrar över två saker, är fjädrarna bak lika lång på volvo 245 å volvo 244. vet att 245ans fjädrar är hårdare.
och när jag byter fjädrar i fram ska jag lossa på dom 3 muttrarna i motorutrymmet, men måste man inte göra en hjul inställning om jag lossar på muttrarna?
tacksam för alla svar

123 Inlägg
9 december 2012
När jag bytte på en 940 så behövdes inget sånt. De ska du inte behöva göra heller. Kör på bara!

Forummoderator
26 341 Inlägg
10 december 2012
ticjohan skrev:
När jag bytte på en 940 så behövdes inget sånt. De ska du inte behöva göra heller. Kör på bara!

Beror på hur noggrann man är.
Man bör göra en hjulinställning, men det är inget tvång.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

336 Inlägg
11 december 2012
har aldrig gjort hjulinställning efter fjäderbyte, och ingen kund har ju kommit tillbaka med sneslitna däck efteråt så de krävs inte nä. och 245 fjädrar boorde passa 240, vet inte säkert men vad jag vet så ska måtten va samma på kombi/sedan

1 450 Inlägg
11 december 2012
en del e olika. typ turbon har kortare fjädrar, även glt skilljer sig om ja inte minns fel, men alla passar

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

125 Inlägg
11 december 2012
holkenn skrev:
tjena undrar över två saker, är fjädrarna bak lika lång på volvo 245 å volvo 244. vet att 245ans fjädrar är hårdare.
och när jag byter fjädrar i fram ska jag lossa på dom 3 muttrarna i motorutrymmet, men måste man inte göra en hjul inställning om jag lossar på muttrarna?
tacksam för alla svar

så klart märker du med en tuschpenna var dom tre muttrar/bultarna sitter innan du lossar dom,
och skryvar fast dom på samma ställe sen när du bytt fjädern så skall du inte behöva ställa framvagn efteråt,

fjädrarna är lika långa och skall passa både 244/245, om man skall kapa så är hårdare fjädrar så klart lite bättre!

103 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
nej hade för mig att man inte behövde göra nån inställning ville vara va säker på't.

Sök