hur ska du göra med fördelaren på toppen för den får väl inte plats ,äre väl vädligt lite utrymme mellan toppen och torpevägen på 240
Får antagligen flytta över mellanaxel osv så han får blockfördelare
är det svårt för tänkte ta 940 turbo och sätta i min 240 också?
Nja lite jobb är det väl, Men inte farligt alls, pluggen som sitter i blocket är ju i stort sätt en frostplugg, så får man bara ur den, byta axeln, sen i med fördelaren
Får antagligen flytta över mellanaxel osv så han får blockfördelare
Nja lite jobb är det väl, Men inte farligt alls, pluggen som sitter i blocket är ju i stort sätt en frostplugg, så får man bara ur den, byta axeln, sen i med fördelaren
Det är inte svårt alls men de finns block som inte har hålet alls och då blir det lite knepigare...
Det är inte svårt alls men de finns block som inte har hålet alls och då blir det lite knepigare...
Exakt! ska flytta ner den på blocket mycket smidigare att ha den där också
Bilen gick igenom besiktningen igår så nu är allt klart! Sänkt bilfan igen, så nu är de lågt och fint igen (ännu lägre än förra året!) Motorbyter tar fart direkt efter elmia! Även fixat nytt garage med några polare!
Nu lite bilder
Inflytt i nya garaget
Byte av fjädrar, lite fix av avgassystem och tutinkoppling!
''Ander3on'' besiktning fixning också!
fixade även de sista på elssystemet, tack för hjälpen
fått ner den lite nu iaf!
Så ja! där har vi rätt höjd 4 cm till framvagnbalken...
gött! har bytt mellanaxeln på min fk med va smidigare än jag trott. men har en fundering kring hastighetsmätaren för du ska byta bakaxel med eller? alltså hur man byter ifrån vajer till elektronisk? MVH Johan
gött! har bytt mellanaxeln på min fk med va smidigare än jag trott. men har en fundering kring hastighetsmätaren för du ska byta bakaxel med eller? alltså hur man byter ifrån vajer till elektronisk? MVH Johan
okeey, nej de va ju inte de Kommer köra med m46a nu ibörjan, som har vajeranslutning på lådan sen får vi se vad de blir ist
okeey, nej de va ju inte de Kommer köra med m46a nu ibörjan, som har vajeranslutning på lådan sen får vi se vad de blir ist
nej men va inte lätt att hitta nåt forum om de skulle man kanske göra? finns väl fler som ska göra de. aha okej! hittade ett forum på hur man gör på svenska200klubben. http://forum.svenska200klubben.com/view … tare#p4716
nej men va inte lätt att hitta nåt forum om de skulle man kanske göra? finns väl fler som ska göra de. aha okej! hittade ett forum på hur man gör på svenska200klubben. http://forum.svenska200klubben.com/view … tare#p4716
okey, ja där såg man bra! får bli så sen när de blir värre låda!
okey, ja där såg man bra! får bli så sen när de blir värre låda!
Tjena! har legat lite på latsidan men nu e allt igång igen! Bilen tog lite stryk under vintern så har fixat lite små rost grejer. En blandning av lite för dåligt med färg o salt gjorde sig inte bra! Man nu e de omlackerat! O ser skitbra ut! sen är även bilen inkörd i garaget nu för byte av motor!
Nu lite bilder!
böt till svart inredning ist!
somsagt vart de ju lite rost fixning! slipat, blästrat, grundat, kittat, lagt på boddy, lackat! så nu ska det hålla fint!
sen när man skulle in o lacka bilen höll man på att fastna ist...
heheheh...
NU så! klar o fin
trillade även över ett par äkta jp mk18 17''arna (med smala kanten)
en fin kväll vid garaget!
Nu är den inbackad i garaget iaf o ska påbörja motorbytet!