4398
Sök

Minderårig olovligkörning

600 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Var påväg till skrivningen idag då ringer polisen som var på patrull å tog mig å bad mig komma in på station för att hämta brevet om dommen. Men fick skjuta upp det på torsdag så jag har uppkörning på onsdag och klarade teorin idag 60/65 eller 70 om man så vill.

1 160 Inlägg
7 januari 2013
Johan85 skrev:
DKn skrev:
4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

De va fan de dummaste inlägget jag läst någonsin. Han fattar nog det. Men då förmodar jag att du aldrig kört för fort Eller gjort en olaglig sväng Eller på något sett misskött dig i trafiken för då visar du ju att du ej är lämplig att ha körkort.

hälften av oss här inne skulle nog inte ha körkort om polisen sett allt vi gjort:)

hälften 99% snarare

600 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
men vad tror ni ? har transportstyrelsen har något finger med i det brevet? redan 18 dagar senare? Kunde då utan problem alls skriva upp efter jag fått samtalet..

Evildan
7 januari 2013
Jag kom att tänka på en helt annan sak.
Bilen har du vad jag förstår skriven på din mor, ett tips är att ändra det nu när du tar körkortet, synd om du ska få mera strul.
Lycka till med uppkörningen nu på torsdag, det går säkert bra.

Trots att du "arslade till dig" så har du ändå visat mkt mognad i ditt resonemang och respons på diverse kommentarer samt att du tar ditt ansvar och står för det du gjort, du är antagligen mera lämplig än många på forumet att ha körkort.

Handledare
1 481 Inlägg
7 januari 2013
ErsdaHL skrev:
men vad tror ni ? har transportstyrelsen har något finger med i det brevet? redan 18 dagar senare? Kunde då utan problem alls skriva upp efter jag fått samtalet..

Det är nog bara rapporten från polisen. Transportstyrelsen skickar ut egna brev.

349 Inlägg
7 januari 2013
Och att transportstyrelsen inte är det snabbaste skottet i pistolen vet vi många, tvekar starkt på de hunnit gå genom  detta fall. Dock är domen troligtvis fastställd av polis som skickar in det till transportstyrelsen som ska bearbeta och sedan skickar ut ett eget brev. Och detta tar tid! (Om jag förstår systemet rätt?)

Och som tidigare nämt så har du visat mognat och tagit ansvar för det du gjort, sen får vi se om polisen tar hänsyn till detta eller inte. Ett brott är alltid ett brott, oavsett resultat utav domen så har du gjort rätt i att vara ärlig och tagit konsekvenserna. Det är inte många som gör idag!

Och så önskar jag dig lycka till på uppkörningen smile
Senast redigerat av cewee (7 januari 2013)

1 146 Inlägg
7 januari 2013
lycka till på upp körningen och allt löser sig

600 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Tackar för förtroende smile om jag ska vända på landsväg får jag backa in på någons utfart och kända därifrån om det ärfri sikt ?

349 Inlägg
8 januari 2013
ErsdaHL skrev:
Tackar för förtroende smile om jag ska vända på landsväg får jag backa in på någons utfart och kända därifrån om det ärfri sikt ?

Jag skulle då inte göra det, skulle vänta in parkeringsplats, rondell, bensinstation liknande och göra en helt säker vändning. Backa in sådär på någons tomt känns lite som att köra in i en bussficka och slå en rundpall. Personen du kör upp upplever det troligtvis som stressande hantering istället för säker. Och det är inte bra! smile

600 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
cewee skrev:
ErsdaHL skrev:

Jag skulle då inte göra det, skulle vänta in parkeringsplats, rondell, bensinstation liknande och göra en helt säker vändning. Backa in sådär på någons tomt känns lite som att köra in i en bussficka och slå en rundpall. Personen du kör upp upplever det troligtvis som stressande hantering istället för säker. Och det är inte bra! smile

Om jag ska åka landsväg åt det håll jag tror finns det bara såna ställen att vändapå om vi iinte fortsätter i 4 mil... hmm

600 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
http://cdn.imghack.se/images/e5befdadab … 0efe6d.jpg

Idag gjorde jag uppkörningen som gick så där men klarade den smile så har lappenttillsvidare! smile

Självlärd
3 083 Inlägg
9 januari 2013
Trevligt smile.

GRATTIS big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

600 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Fick brev från soc idag.. Vill ha in oss på möte för att jag blev misstänkt för brott när jag inte var myndig. Måste jag gå på det nubnärjag fyllt ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
9 januari 2013
ErsdaHL skrev:
Fick brev från soc idag.. Vill ha in oss på möte för att jag blev misstänkt för brott när jag inte var myndig. Måste jag gå på det nubnärjag fyllt ?

lär väll göra varken till eller från.
bättre att gå dit än inte.

Kör fort så hinner inget hända...

1 319 Inlägg
9 januari 2013
Skit i soc bara att inte gå dit... Du kommer ju inte få ut något vettigt av det iallafall.

_----------'

1 146 Inlägg
9 januari 2013
tycker du ska gå dit bättre det än bara smita undan ju?
grattis till körkortet smile

535 Inlägg
9 januari 2013
Det KAN hjälp att gå dit. För när du får hem brevet att du blir av med körkortet. Så följer det med ett papper där du kan överklaga/förklara dig. Och skriver du riktigt duktigt på det, ett personligt brev om varför du gjorde det. Och vad du har för liv. Och hur mycket som förbättras när du fått körkort. Och visar att du tar ansvar för att du gjorde fel genom att gå på mötet. KAN de bli så att dom sänker straffet på hur länge du skall vara av med lappen. Kompisen råkade ju ut för det och blev qv med lappen i 3 månader. Ser att många skrivit att man blir av med den i 6 månader. Så antar att de va därför han fick sänkt straff.

600 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
DKn skrev:
Det KAN hjälp att gå dit. För när du får hem brevet att du blir av med körkortet. Så följer det med ett papper där du kan överklaga/förklara dig. Och skriver du riktigt duktigt på det, ett personligt brev om varför du gjorde det. Och vad du har för liv. Och hur mycket som förbättras när du fått körkort. Och visar att du tar ansvar för att du gjorde fel genom att gå på mötet. KAN de bli så att dom sänker straffet på hur länge du skall vara av med lappen. Kompisen råkade ju ut för det och blev qv med lappen i 3 månader. Ser att många skrivit att man blir av med den i 6 månader. Så antar att de va därför han fick sänkt straff.

hur menar du nu ? Soc kommer väl inte vilja hjälpa mig skriva något snyftbrev för att få sänka straffet ? :p mor säger om saken. Får iallafall köra en stund nu! inte sovit på 5 dygn tror jag kommer somna gott inatt trots att jag får reda på boten imorrn!

535 Inlägg
9 januari 2013
ErsdaHL skrev:
DKn skrev:

hur menar du nu ? Soc kommer väl inte vilja hjälpa mig skriva något snyftbrev för att få sänka straffet ? :p mor säger om saken. Får iallafall köra en stund nu! inte sovit på 5 dygn tror jag kommer somna gott inatt trots att jag får reda på boten imorrn!

Nej jag tror heller inte soc vill skriva ett snyftbrev. Men DU kan skriva det i snyftbrevet att du varit i kontakt med dom. Och varit på mötet/mötena. För träffar du en jobbig soc tant. Kommer de bli mera möten om hur du mår och vart du är i livet blablabla mm men sådant kan du alltid utnyttja till din fördel i snyftbrevet om hur skönt att få någon och prata med och sådant skit. Bara du inte överdriver så det är genomskinligt. Men Ja tror du förstår vad jag menar.

Handledare
1 481 Inlägg
9 januari 2013
ErsdaHL skrev:

Låter lite överdrivet att soc kontaktar dig för en olovlig körning. De fall jag vet har aldrig hört något därifrån.
Du är ju ingen förhärdad brottsling bara för att du kört lite bil på egen hand.

Sök