Tackar tackar, ja färgen gjorde sig bra Avgassystemet läckte, spindelleder fram glappade, lite belysning och tutan. Belysningen och tutan visste jag om men tänkte få bilen besiktigad innan Wheels and wings denna helgen så körde in ändå
Efter besiktning i somras så har motivationen varit i botten. Fick 3st 2:or, men körde upp till Varberg samma dag för att vara med på Volksblast. När jag närmar mig Varberg börjar bilen lukta värre än gympasko och ryker något otroligt. Jag stannar och låter motorn svalna och kör sen sista biten. Sen kör jag hemåt och bilen går sämre än gamla tant Agda. Stannar i Tvååker för Tvååkersträffen och bogserar senare bilen till Ljungby för sommarens mål, Wheels & Wings på fredagen. Plågar bilen till tjejens föräldrar på fredag kväll och ställer den i en vrå för att jävla av sig. Det görs några mindre återupplivningsförsök, men får körförbud på bilen så den blir stående.
Så, för någon vecka sen plågades bilen hem till mig igen av min vänliga flickvän. Och idag så började det rivas i bilen igen för en renovering och lätt trimning av motorn. Tanken är få ut lite mer effekt än original men absolut inget monster, mer en cruiser.
Har börjat skruva med motorn så sakteliga, stressar inte direkt för att få isär den. Har eventuellt fått tag i en likadan motor så man har mer delar att välja mellan sen när motorn ska skruvas ihop igen.
Upp i stativet och tömma ut oljan, står i morsan och farsans garage
Lite krams som åkte av innan den gick upp i stället