2833
Sök

Modda 240 framvagn till amazon.

108 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Hejsan tänkte kolla här på forumet om det är någon som har moddat dit en framvagn från en 240 så att den passar till amazon då jag håller på med ett sådant bygge men jag tänkte om någon har ritning eller bilder på hur man gör?? hade varit tacksam för svar. Tack på förhand smile

1 758 Inlägg
17 december 2012
Finns några trådar om detta, men den stora frågan är varför du vill byta?
Känns dumt att lägga ner så mycket jobb för att byta till en sämre grundkonstruktion. Modifierar du originalet kan du få en mycket trevligare framvagn för betydligt mindre arbetsinsats.

108 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
anledningen är den att jag har pratat med bosse bildoktorn från sfro i vetlanda. och jag skall ju regga min amazon med csb 350. och han tyckte att det skulle bli ett amatörbyggt fordon och enligt honom så var jag "tvungen" att byta till 240 ins framvagn.

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
18 december 2012
Dongki skrev:
anledningen är den att jag har pratat med bosse bildoktorn från sfro i vetlanda. och jag skall ju regga min amazon med csb 350. och han tyckte att det skulle bli ett amatörbyggt fordon och enligt honom så var jag "tvungen" att byta till 240 ins framvagn.

140 borde fungera lika bra?!för den är väll inte samma som amazonen

Kör fort så hinner inget hända...

5 111 Inlägg
18 december 2012
140 är inte samma som Amazon nej.

14 127 Inlägg
18 december 2012
Volvo544special65 skrev:
140 är inte samma som Amazon nej.

då borde en sån framvagn göra att man kan regga den som amatörbyggt fordon smile

sen är frågan om dom godkänner det pga vridet och effekten men det är en annan sak

108 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
men det är väl samma konstruktion på 140 framvagn va?

14 127 Inlägg
18 december 2012
Dongki skrev:
men det är väl samma konstruktion på 140 framvagn va?

jo fast den borde rent logiskt vara mycket bättre än amazon framvagnen.

blir lite jobbigt om man inte kan montera en corvette framvagn på din amazon för att den har samma konstruktion som en amazon framvagn ;-)

108 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
sant hehe... pratade med bosse bil doktorn idag och han sa att man kunde regga med en 140 vagn :p

Sök