borde finnas något grymt som man inte behöver bygga själv
jo men ska man ha ett grymt insug så ska de va avstämt till din motor
Vad jag förstod så sökte han ett modellanpassat insug till sin honda s2000? Alltså är det avstämt till motorn
Eller menar du att "proffsen" först bygger allt till motorn och sen sitter och filar/svetsar/fräser/drejjar till det perfekta insuget? I dom flesta fallen med sugmotorer handlar det om att motorn brukar vilja ha en viss längd på trattarna, sen brukar man vilja ha ett så stort plenum som möjligt, och just detta har väll dom som tillverkar modellanpassat tagit vara på
http://www.akr-performance.com dom där har det mesta som finns till honda, handlade en del av dom när jag körde honda... Dom verkar inte erbjuda ett enda insug... gissar på att original insuget är så pass optimalt det går
Finns inget "bra" eftermarknads N/A insug till F20C motorn då OEM är bra nog. Fixa I - VTEC istället. Då kommer motorn få ett bättre mellanregister. Ska du köra N/A, gå för ITB. Mer hästar och ett fantastiskt insug ljud! Svårt att mappa. Ska du köra överladd finns detta: http://www.s2ki.com/s2000/topic/807715- … nd-review/ DYRT!!! C:a 1200 dollar!
borde finnas något grymt som man inte behöver bygga själv
jo men ska man ha ett grymt insug så ska de va avstämt till din motor
Vad jag förstod så sökte han ett modellanpassat insug till sin honda s2000? Alltså är det avstämt till motorn
Eller menar du att "proffsen" först bygger allt till motorn och sen sitter och filar/svetsar/fräser/drejjar till det perfekta insuget? I dom flesta fallen med sugmotorer handlar det om att motorn brukar vilja ha en viss längd på trattarna, sen brukar man vilja ha ett så stort plenum som möjligt, och just detta har väll dom som tillverkar modellanpassat tagit vara på
så stort plenum som möjligt ? det ska vara 3ggr motorns volym det är en bra tum regel ... sen är det mer än längden på rören... tex tvärsnittsarean och hur stora trattarna i plenuemet är, hur långt in i plenumet de sitter spridar plasering osv .
ganska mycket att tänka på
sen vet jag inte om han har bytt kammar portat toppen osv
jo men ska man ha ett grymt insug så ska de va avstämt till din motor
Vad jag förstod så sökte han ett modellanpassat insug till sin honda s2000? Alltså är det avstämt till motorn
Eller menar du att "proffsen" först bygger allt till motorn och sen sitter och filar/svetsar/fräser/drejjar till det perfekta insuget? I dom flesta fallen med sugmotorer handlar det om att motorn brukar vilja ha en viss längd på trattarna, sen brukar man vilja ha ett så stort plenum som möjligt, och just detta har väll dom som tillverkar modellanpassat tagit vara på
så stort plenum som möjligt ? det ska vara 3ggr motorns volym det är en bra tum regel ... sen är det mer än längden på rören... tex tvärsnittsarean och hur stora trattarna i plenuemet är, hur långt in i plenumet de sitter spridar plasering osv .
ganska mycket att tänka på
sen vet jag inte om han har bytt kammar portat toppen osv
Ska man ha kortare eller längre trattar om man ökar lyfttiden? Varför just 3ggr större?
Sluta verka viktig och duktig, alla har varken tiden, orken, kunskapen eller möjligheten att specialtillverka varje detalj till sin bil som du har. Har några vänner och bekanta som byggt sina egna insug, inte en ända av dom har först mätt upp sin egen motor för att sen bygga ett insug efter det... Kanske dags att någon (du) skriver en schyst "how-to tråd" om detta?
Tänkte sudda, men ne, måste sprida lite hätsk stämning nu i juletid
så stort plenum som möjligt ? det ska vara 3ggr motorns volym det är en bra tum regel ... sen är det mer än längden på rören... tex tvärsnittsarean och hur stora trattarna i plenuemet är, hur långt in i plenumet de sitter spridar plasering osv .
ganska mycket att tänka på
sen vet jag inte om han har bytt kammar portat toppen osv
Ska man ha kortare eller längre trattar om man ökar lyfttiden? Varför just 3ggr större?
Sluta verka viktig och duktig, alla har varken tiden, orken, kunskapen eller möjligheten att specialtillverka varje detalj till sin bil som du har. Har några vänner och bekanta som byggt sina egna insug, inte en ända av dom har först mätt upp sin egen motor för att sen bygga ett insug efter det... Kanske dags att någon (du) skriver en schyst "how-to tråd" om detta?
Tänkte sudda, men ne, måste sprida lite hätsk stämning nu i juletid
3 gånger större är jävligt stort, då ska han alltså ha ett insug på 6000cc!
Nu tänkte jag ju mera på de som vill bygga ihop ett själv, är ju inte precis NASA kunskaper som behövs för att få fyra spjäll att öppna synkront. Och förlagor finns att kopiera och ta lärdom av.
Stort plenum är bra men svårt att få plats med i bil ibland och det finns ju nackdelar men de kommer man runt med separatspjäl: Exempelbild från en Accord, undra hur många liter som ryms där i... http://i95.photobucket.com/albums/l160/ … TCC007.jpg Några stycken iaf.
Nu tänkte jag ju mera på de som vill bygga ihop ett själv, är ju inte precis NASA kunskaper som behövs för att få fyra spjäll att öppna synkront. Och förlagor finns att kopiera och ta lärdom av.
Stort plenum är bra men svårt att få plats med i bil ibland och det finns ju nackdelar men de kommer man runt med separatspjäl: Exempelbild från en Accord, undra hur många liter som ryms där i... http://i95.photobucket.com/albums/l160/ … TCC007.jpg Några stycken iaf.