Nu har jag fått veta att pumpen och något styrsystem ? Är sönde heter ohjauslaite på finska kan int översätta det. Vet nån varifrån jag skulle kuna beställa en pump / haldex reservdelar från sverige billigare en finska internet sidor vill helst ha nya delar.... Vw skulle ta 6000kr för pumpen och den andra runt 10 000kr
Jag säljer sånna pumpar som sagt... 1000+50kr frakt så får du en NY original Buhler pump! Har själv bytt på min v6:a 4 motion funkar klockrent... Är precis samma som vag har
ingen haldex har visco wikipedia har fel märks av ibland att vem som helst kan skriva info där :p
Jaha ja, man lär sig något varje dag....
Bara för att det heter Syncro på en VW behöver det inte specifikt vara visco utan det skiljer sig från olika modeller och årgångar, exempelvis hos Passat Syncro -98 som har Torsen 4wd som AUDI och inte viscokoppling. Syncro är bara ett namn för 4wd precis som quattro hos AUDI som finns med både torsen osh haldex.
ingen haldex har visco wikipedia har fel märks av ibland att vem som helst kan skriva info där :p
Jaha ja, man lär sig något varje dag....
Bara för att det heter Syncro på en VW behöver det inte specifikt vara visco utan det skiljer sig från olika modeller och årgångar, exempelvis hos Passat Syncro -98 som har Torsen 4wd som AUDI och inte viscokoppling. Syncro är bara ett namn för 4wd precis som quattro hos AUDI som finns med både torsen osh haldex.
fast det är det väl ingen som påstått? :p väldigt nödvändigt inlägg hahahha
fast det är det väl ingen som påstått? :p väldigt nödvändigt inlägg hahahha
Det käntes nödvändigt att reda ut begreppen så att någon som läser tråden får klarhet i hur det egentligen är då exempelvis inlägg #7 kanske kan missförstås av ngn medioker läsare till att samtliga syncro har viscokoppling om denna inte förstår att det menas Golfen som det inlägget handlar om Verkar vara allmänt svårt detta med VAGs Syncro och 4motion, inte ens SBPs tekniska support kan svara på vad som sitter var därav att en Passat -98 syncro inte får köras på bromsrullarna medans en jämngammal A4 q ska det Därav det av dig påstådda "onödiga" inlägget som nu resulterade i ännu ett
hej nu är pumpen bytt jag fick en ny org ganska billigt ... men styrdonet är ennu sönder så är det någon som skulle ha en haldex gen 1 controller till salu så PM gärna eller om nån vet nån bra sida som skulle vara prisvärd köper jag ny så skulle det helst vara blue versionen men org går bra bara jag får den biligare är skit trött på att de bara drar fram....
hej nu är pumpen bytt jag fick en ny org ganska billigt ... men styrdonet är ennu sönder så är det någon som skulle ha en haldex gen 1 controller till salu så PM gärna eller om nån vet nån bra sida som skulle vara prisvärd köper jag ny så skulle det helst vara blue versionen men org går bra bara jag får den biligare är skit trött på att de bara drar fram....
har nån instruktioner om hur man installerar/ byter haldex styrdonet. typ link eller nåt ? hittar bara till gen 2 an. tappar man oljan om man byter bara styrdonet ?