3079
Sök

Haldex 4motion HJÄLP!

345 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Nu har jag fått veta att pumpen och något styrsystem ? Är sönde heter ohjauslaite på finska kan int översätta det. Vet nån varifrån jag skulle kuna beställa en pump / haldex reservdelar från sverige billigare en finska internet sidor vill helst ha nya delar.... Vw skulle ta 6000kr för pumpen och den andra runt 10 000kr

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

1 498 Inlägg
21 december 2012
Tvivlar på att både pump och ECU är paj. Troligtvis ena som triggar det andra,

136 Inlägg
21 december 2012
Börja byta pumpen och kolla om styrsystemet fungerar sen. Finns stor chans att ASCONA-TIC har rätt där!

1 122 Inlägg
21 december 2012
Jag säljer sånna pumpar som sagt... 1000+50kr frakt så får du en NY original Buhler pump! Har själv bytt på min v6:a 4 motion funkar klockrent... Är precis samma som vag har
Senast redigerat av ValP2k (21 december 2012)

gasa nu foer faen!

136 Inlägg
21 december 2012
TAGET!! Fast nu var det ju inte jag som behövde den... men känns som en fair deal deluxe!

1 122 Inlägg
21 december 2012
magnuslindstrom skrev:
TAGET!! Fast nu var det ju inte jag som behövde den... men känns som en fair deal deluxe!

haha nog får du köpa en du med :p

gasa nu foer faen!

136 Inlägg
22 december 2012
ValP2k skrev:
magnuslindstrom skrev:

Måste kanske först köpa en bil den kan sitta på? smile

1 122 Inlägg
22 december 2012
magnuslindstrom skrev:
ValP2k skrev:
magnuslindstrom skrev:

Måste kanske först köpa en bil den kan sitta på? smile

Du får investera i golfen min till sommarn. Aldrig haft roligare vinterbil!

gasa nu foer faen!

Evildan
22 december 2012
Putteliten skrev:
ekelund88 skrev:
Putteliten skrev:

Golf 4motion har visco, alla vw 4motion med tvärställd motor har visco. Vw med rakställd motor som Passat har quattro.

Lite info om visco
http://sv.wikipedia.org/wiki/Viskokoppling

ingen haldex har visco smile wikipedia har fel märks av ibland att vem som helst kan skriva info där :p

Jaha ja, man lär sig något varje dag....  smile

Bara för att det heter Syncro på en VW behöver det inte specifikt vara visco utan det skiljer sig från olika modeller och årgångar, exempelvis hos Passat Syncro -98 som har Torsen 4wd som AUDI och inte viscokoppling.
Syncro är bara ett namn för 4wd precis som quattro hos AUDI som finns med både torsen osh haldex.

2 656 Inlägg
22 december 2012
Evildan skrev:
Putteliten skrev:
ekelund88 skrev:

ingen haldex har visco smile wikipedia har fel märks av ibland att vem som helst kan skriva info där :p

Bara för att det heter Syncro på en VW behöver det inte specifikt vara visco utan det skiljer sig från olika modeller och årgångar, exempelvis hos Passat Syncro -98 som har Torsen 4wd som AUDI och inte viscokoppling.
Syncro är bara ett namn för 4wd precis som quattro hos AUDI som finns med både torsen osh haldex.

fast det är det väl ingen som påstått? :p väldigt nödvändigt inlägg big_smile hahahha

Evildan
22 december 2012
ekelund88 skrev:
Evildan skrev:
Putteliten skrev:

fast det är det väl ingen som påstått? :p väldigt nödvändigt inlägg big_smile hahahha

Det käntes nödvändigt att reda ut begreppen så att någon som läser tråden får klarhet i hur det egentligen är då exempelvis inlägg #7 kanske kan missförstås av ngn medioker läsare till att samtliga syncro har viscokoppling om denna inte förstår att det menas Golfen som det inlägget handlar om  wink
Verkar vara allmänt svårt detta med VAGs Syncro och 4motion, inte ens SBPs tekniska support kan svara på vad som sitter var därav att en Passat -98 syncro inte får köras på bromsrullarna medans en jämngammal A4 q ska det roll
Därav det av dig påstådda "onödiga" inlägget som nu resulterade i ännu ett big_smile

345 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
hej nu är pumpen bytt jag fick en ny org ganska billigt ... men styrdonet är ennu sönder sad så är det någon som skulle ha en haldex gen 1 controller till salu så PM gärna smile eller om nån vet nån bra sida som skulle vara prisvärd köper jag ny så skulle det helst vara blue versionen tongue men org går bra bara jag får den biligare är skit trött på att de bara drar fram....

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

7 277 Inlägg
19 januari 2013
sebbe188 skrev:
hej nu är pumpen bytt jag fick en ny org ganska billigt ... men styrdonet är ennu sönder sad så är det någon som skulle ha en haldex gen 1 controller till salu så PM gärna smile eller om nån vet nån bra sida som skulle vara prisvärd köper jag ny så skulle det helst vara blue versionen tongue men org går bra bara jag får den biligare är skit trött på att de bara drar fram....

http://innosund.com/content/view/17/52/
Dom kanske kan reparera din. Dom lagade min abs för 1 ½ år sen.

345 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
tackar men jag bor i finland skulle inte orka skicka den avoan utomlands.... men kan man köra med bilen utan att den är ikopplad ?

1 122 Inlägg
19 januari 2013
sebbe188 skrev:
tackar men jag bor i finland skulle inte orka skicka den avoan utomlands.... men kan man köra med bilen utan att den är ikopplad ?

ja utan problem. Själv har ja kört utan ena drivaxeln fram  i en vecka. Bakhjulsdrift blev d tongue helt värdelöst

gasa nu foer faen!

345 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
har nån instruktioner om hur man installerar/ byter haldex styrdonet. typ link eller nåt ? hittar bara till gen 2 an.
tappar man oljan om man byter bara styrdonet ?

Sök