3312
Sök

Volvo 142 DL, 1974, Makeover 2013

Tanken är iaf att min ögonsten skall få en total makeover innan sommaren 2013. Han skall strippas, slipas, svetsas, spacklas, lackas och de nya detaljerna skall monteras. Slutligen skall också rätt fälgar på. Kommer att hålla... Visa mer

27 133 Visningar
Uppdaterades senast 3 januari 2013
48 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
zetrax skrev:
efter som de är ganska många volvo freaks här..
förlåt nu Forever_alone att ja snor lite yta i din projekttråd. men är de någon som vdt någon bra sida med riktigt bra coilovers
som passa 740?
gärna riktigt stela och lite ställbara.
Inte hittat några jag är nöjd med än!
Om någon vet så skriv i min projekt tråd (745an inte 142an som redan har special byggda coilovers)
Sorre Forever! smile

Now I will HUNT YOU DOWN, BIATCH!! >=O

Tss.. ;-D

* A mother like no other *

87 Inlägg
26 december 2012
haha  :p är ju på jakt efter bra coils och man går överlik för att få de man söker ju ^^

Jag lider inte av galenskap. Jag njuter varje minut av det ;)

17 Inlägg
26 december 2012
zetrax skrev:
efter som de är ganska många volvo freaks här..
förlåt nu Forever_alone att ja snor lite yta i din projekttråd. men är de någon som vdt någon bra sida med riktigt bra coilovers
som passa 740?
gärna riktigt stela och lite ställbara.
Inte hittat några jag är nöjd med än!
Om någon vet så skriv i min projekt tråd (745an inte 142an som redan har special byggda coilovers)
Sorre Forever! smile

http://www.vparts.se/volvo-740-760/spor … lning.html

Borde väll funka?

87 Inlägg
26 december 2012
redan pratat med v-parts och dock är dom inte så belastningståliga som jag vill ha. kommer inte ihåg hur många kg tryck per cm ja behöver men är en del smile

87 Inlägg
26 december 2012
eller hur fan de nu va man räknade xD

17 Inlägg
27 december 2012
zetrax skrev:
redan pratat med v-parts och dock är dom inte så belastningståliga som jag vill ha. kommer inte ihåg hur många kg tryck per cm ja behöver men är en del smile

Hmm.. fan va segt.. kapa org och helsvetsa hahaha!roll

87 Inlägg
27 december 2012
haha ne ja måste ha som klarar av ett visst try k, och för varje steg tryckdt ökar ju hårdare blir som så dom är lite formbara beroende på hur hårt man kör smile

17 Inlägg
27 december 2012
I see, I see. Men du får lycka till med att hitta ett par coilisar då, vi måste sluta spamma hennes tråd haha!

648 Inlägg
28 december 2012
Hur går det med projektet? smile

48 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
DieLuftWaffe skrev:

Hej hej, jo alla delar, kringmaterial, gas och kemiska tillbehör finns nu på plats så efter en smärre försening (sen helgen innan jul) så drar det ÄNTLIGEN igång ikväll efter jobbet och bilder kommer under helgen. smile Ska bara fatta hur man lägger in dom här i tråden.. Tips/hjälp? xD

648 Inlägg
28 december 2012
Forever_alone skrev:
DieLuftWaffe skrev:

Hej hej, jo alla delar, kringmaterial, gas och kemiska tillbehör finns nu på plats så efter en smärre försening (sen helgen innan jul) så drar det ÄNTLIGEN igång ikväll efter jobbet och bilder kommer under helgen. smile Ska bara fatta hur man lägger in dom här i tråden.. Tips/hjälp? xD

Härligt att höra smile Jo du laddar upp bilderna i ett album, öppnar bilden,och till höger så ser du då en ruta där det står BB-kod. Kopiera den koden och klistra in här i forumet och vips så finns dom här cool

48 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Nice.. ;-D Lär ju få sitta med ditt svar framför mig när detta ska göras.. Haha! Tekniska Hulda.. ^^

648 Inlägg
28 december 2012
Forever_alone skrev:
Nice.. ;-D Lär ju få sitta med ditt svar framför mig när detta ska göras.. Haha! Tekniska Hulda.. ^^

Haha det här kommer du fixa galant så wink

alla kan rösta här men få gör de.
224 Inlägg
28 december 2012
de lät ju inte allt för jävla klurigt men man får väl se sen när de är dags. ha de toppen och kör hårt.

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

48 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Nu har vi lagt ner för idag.. Är typ halvklara (ena reservhjulsbaljan, sidoplåten, hjulhuset på förarsidan inre och yttre) då det inte riktigt gick som planerat.. Hittade lite oväntade luffarlösningar halvt i bilen dessutom i form av mjölkpaket med mera.. ^^ Haha! Men imorgon blir det nya tag (med bruten tå) och så får jag lägga upp bilderna så snart jag kommer hem till datorn.. ;-)

alla kan rösta här men få gör de.
224 Inlägg
31 december 2012
låter som om de kommer lösa sig ! =O)

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

48 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Bjurken skrev:
Hur går de för dig kvinna? big_smile

Haha! DU kan vara kvinna.. ;-P Jag sitter och lägger in bilderna nu.. B-)

DEVIL
1 171 Inlägg
2 januari 2013
För mycket snack, för lite verkstad!

bmw m power

48 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
För mycket snack, för lite verkstad!

Tråkigt att du känner så. Tyvärr har jag ett ganska tidskrävande liv utanför garaget vilket jag också valde att förklara redan när jag skapade denna projekttråd. Finns säkert snabbare fortskridande projekt att följa om du blir uttråkad! ;-)

Sök