2884
Sök

Saab 9-5 arc-05 2,0t fråga om steg 1 från speedparts

933 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Tjenare inne nu på speedparts hemsida och bestället saker till saaben, så kom jag över deras steg ett för 2900. Man lämnar in sitt styrdon och får ett annat tillbaka som det är steg ett i. Då är frågan om någon har gjort de och om man kände någon skillnad och om det va värt eller om jag bara ska skita i de.
Mvh Martin

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 december 2012
Du känner en stor skillnad ja! Dock skulle jag rekomendera Maptun, dyrare dock, men programmen är så mycket bättre gjorda, samt att du även får med en "maptuner" eller BSR/speedparts "PPC" så du kan byta tillbaks till orginal program, eller andra du köpt från respektive märke. Bara kör på! wink

933 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Okej tack för snabbt svar! Nja kollade mest på de för prisets skull, tänkte man skulle slå till på de smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 december 2012
Ja det tycker jag, alltid skönt o ha lite extra pulver! smile

933 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
De lär hamna i kundvagen också då wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 december 2012
haha gött gött! big_smile

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
19 december 2012
För ett steg 1 spelar valet av leverantör mindre roll, men BSR/Speedparts har lite annan syn på effekt/momentkurvor är tex Maptun.... Dock som sagt så spela det mindre roll på ett steg 1 smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 december 2012
Echonator skrev:
För ett steg 1 spelar valet av leverantör mindre roll, men BSR/Speedparts har lite annan syn på effekt/momentkurvor är tex Maptun.... Dock som sagt så spela det mindre roll på ett steg 1 smile

Precis, samt vilka parametrar som ändras, BSR/Speedparts ändrar inte speciellt mycket, mest laddtrycket, om man jämför med ex. Maptun smile

Sök