Tja, undrar varför min volvo 740 med b230F 115hk går oroligt på tomgången ibland och blöddrar/rycker vid gas pådrag? kan det vara luftmängdmätaren som är dålig? för när jag kopplar ur den så blir tomgången bra dock går den ej som den ska.
får se, ingen här vart jag bor har data, och att köra den går inte
men det kan du göra på plats allt man behöver göra e att vrida på tändningen o trycka på en knapp på dosan. googla på "hur kolla felkoder på 740" så kommer du säkert förstå dej på de där
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Gör som jag gjorde. Släng lite snö på grenröret och kolla om det blir bastu Gjorde det på min 240 och det visade sig att cylinder nr 4 (längst mot kylaren) inte alls tänder, för den var alldeles kall.
För att skippa onödiga trådar: Som sagt så är ena röret från avgasporten helt kall. Beror det på tändstift som är dåligt? Bytte tändkablar. Den startade då snabbare, men hade inget jämnt pttrrrrr från röret. Utan ett ptrrrptrrptrrtprr (Om ni fattar )
gjorde rent tändstiften idag och dem var väldigt oljiga. efter jag satt tillbaka dem och gjort rent gick han jätte fint på tomgång dock svarar han inte på gasen 100% ibland gör han de och ibland inte. den "skjuter" från avgasystem rätt mkt och sista burken lossna även igår. kanske täppt katalysator?