3065
Sök

Autohifi.se, Problemföretag?

42 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Hej!

Känner nu att det gått för långt.. Företaget Autohifi.se, (även kallat Marknad, E-handel, Reklam & Konsultation i Sverige AB) verkar ha lite problem med sin firma.

Jag har ej lyckas få någon kontakt med denna kille som driver firman. Jag har provat mail och telefonsamtal, men med noll resultat. Beställt varor därifrån för ett bra tag sen, men inget mer händer. Han förnyar infon med att det är stängt till olika datum. Jag vet att ägaren till företaget finns här på garaget.org, men inte varit aktiv på ett tag. Hoppas han läser detta och kan ge en god förklaring.

Är det någon fler som har haft samma problem den sista tiden?

Mvh HPC

1 531 Inlägg
20 februari 2013
Beställde därifrån i början av året. men valde sen att avbeställa då jag hörde att det var på väg i KK. Att ringa var ingen idé för numret funkar inte och mail svarar han/dom inte på.
Fick idag en påminnelsefaktura från dom på varor som jag inte fått och som jag avbeställt. Men inte från Autohifi utan från ett annat företag som är reggat på hans far. Båda har betalningsfodringar hos Kronofogden.
Varit mycket krångel med detta idag. Hoppas det löser sig.

Hoppas inte du också får en sådan faktura...

12 Inlägg
18 mars 2013
HPC skrev:
Hej!

Känner nu att det gått för långt.. Företaget Autohifi.se, (även kallat Marknad, E-handel, Reklam & Konsultation i Sverige AB) verkar ha lite problem med sin firma.

Jag har ej lyckas få någon kontakt med denna kille som driver firman. Jag har provat mail och telefonsamtal, men med noll resultat. Beställt varor därifrån för ett bra tag sen, men inget mer händer. Han förnyar infon med att det är stängt till olika datum. Jag vet att ägaren till företaget finns här på garaget.org, men inte varit aktiv på ett tag. Hoppas han läser detta och kan ge en god förklaring.

Är det någon fler som har haft samma problem den sista tiden?

Mvh HPC

Tyvärr så har bolaget som drev Autohifi konkat. Autohifi drevs senast i ett bolag som hette  M.E.R.K. i Sverige AB, som ägdes av han Kalle eller va han heter, hans farsa. Kalle själv får inte ens bedriva verksamhet sedan flertalet skumma konkurser tidigare. Så tyvärr kommer du inte få några grejer, du har nog precis som en del andra blivit blåst...De suger..De du kan göra är att jaga konkursförvaltaren, men det blir nog tufft att få några grejer..sad

1 531 Inlägg
19 mars 2013
Stämmer precis som du säger. Har problem med att jag fått en faktura från dom som klarna vägrar ta bort utan företaget måste göra detta osv. Ett jävla krångel.

Hoppas inte du har betalat något till dom. För då sitter du nog i skiten hmm

42 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Fått lite svar i tråden nu ser jag.. Jag kom i kontakt med hans farsa efter att ha letat runt lite olika nummer. Från att inte ha hänt något alls tills att jag pratade med hans far då, så kom paketet några dagar senare.

Mvh HPC

1 531 Inlägg
21 mars 2013
Skönt att det löste sig för dig. För min del har det inte hänt något ännu. Pratat med Klarna, Konsumentverket och Kronofogden. Nästa steg är tingsrätten som har hand om deras "fall".

Sök