3012
Sök

Mellandagsrea? Reabluffarna som får kunderna att rasa

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Var inte säkert att du gör en bra reaköp.
Bland annat ha Elgiganten för specialitet och känd för att lura folk varje gång de ha rea.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minek … 5987323.ab
Senast redigerat av alain (27 december 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 december 2012
Jag anser inte att det är något lurendrejeri.
Det är fri prissättning i Sverige.
Med tjänster som tex Pricerunner är det lätt att kolla upp pris.

Knegare
718 Inlägg
27 december 2012
Men herregud!
När ska svenska folket förstå att "Mellandagsrea" INTE betyder att allt i hela sortimentet är på rea utan att det främst är utgångna prylar som blir nedsatta? När ska svenska folket förstå att det kan vara rea före mellandagarna och att leksaken/tvn/Whatever dom nu är ute efter kanske är nedsatt redan innan mellandagarna för att åka upp till ordinarie pris igen under mellandagarna?!

Jag blir så sjukt less på folk så det är ofattbart..
Visst får man bli besviken över att TVn man skulle köpa inte hamnade på rea, men att gråta i media om det är ju bara löjligt..

William 2009-02-20

Muttley
27 december 2012
Murvald skrev:
Men herregud!
När ska svenska folket förstå att "Mellandagsrea" INTE betyder att allt i hela sortimentet är på rea utan att det främst är utgångna prylar som blir nedsatta? När ska svenska folket förstå att det kan vara rea före mellandagarna och att leksaken/tvn/Whatever dom nu är ute efter kanske är nedsatt redan innan mellandagarna för att åka upp till ordinarie pris igen under mellandagarna?!

Visst får man bli besviken över att TVn man skulle köpa inte hamnade på rea, men att gråta i media om det är ju bara löjligt..

Men detta är okej?  De är där affären är korkade som inte ens kan sköta de snyggt.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/15988668/348/normal/542dcb0e4fee3/ugn.jpg

Putsar Cosworth
195 Inlägg
27 december 2012
Varje företag gör ju hur dom själv vill, i slutändan måste dom ju ändå tjäna pengar. Det är ju som det allt går ut på. Gillar man inte priset så köp inte skiten.

Audi hatare.

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 december 2012
De stora elektronikkedjorna är ju experter på att utnyttja idioter som det finns massor av...

Räntefritt är bättre än gratis. Tilläggsförsäkring för 899:- är dagens fynd och en tv för 4999:- ÄR billigare än 3999:- så länge det står med röda siffror och det står REA på samma skylt.

Visst kan saker vara billigare på rean men tänk till för f*n. De stora elektronikjättarna är inga ideella föreningar. De ska tjäna pengar. Det finns ingen marginal på produkterna, det är ju kreditförmedlingen och merförsäljningen som ger pengar.

Annonserar de ut en bra produkt till fantastiskt pris är det garanterat inget som finns bunkrat i lager över hela Sverige utan troligen en utgående produkt som används som lockvara.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Knegare
718 Inlägg
27 december 2012
tkd_rille skrev:
Murvald skrev:
Men herregud!

Men detta är okej?  De är där affären är korkade som inte ens kan sköta de snyggt.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/159 … e3/ugn.jpg

Nej visst finns det bovar, absolut! Dessa förtjänar att hängas ut!
Tänker tillbaka till förra julen jag, aftonbladet skrev ju massor om detta då. Själv jobbade jag i en Expert butik då, gjort så i fyra år och vi hade massa rea innan jul, sen efter julafton blev det ju ny rea och de tidigare reorna (?) återgick till sina normala priser, detta var det stora rubriker om, men vinklat att det var en prishöjning.

William 2009-02-20

Muttley
27 december 2012
Murvald skrev:
tkd_rille skrev:
Murvald skrev:
Men herregud!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/159 … e3/ugn.jpg

Nej visst finns det bovar, absolut! Dessa förtjänar att hängas ut!
Tänker tillbaka till förra julen jag, aftonbladet skrev ju massor om detta då. Själv jobbade jag i en Expert butik då, gjort så i fyra år och vi hade massa rea innan jul, sen efter julafton blev det ju ny rea och de tidigare reorna (?) återgick till sina normala priser, detta var det stora rubriker om, men vinklat att det var en prishöjning.

Ja folk tror ju att de ska reas från reapriset.  Men så är de ju typ ingenstans.

Sök