Om ni vill ha mer info om vad vi i WWWD har för oss i och utanför vårat garage samt direkta uppdateringar följ oss på facebook: facebook.com/WWWDriftersTänkte lägga upp lite info om min Rx-7'a jag har skruvat med i snart två månader.
Det började in juni 2012 med att jag och polare flög över till England för att hämta hem ett lämpligt objekt som jag hade ropat hem på Ebay för en mindre summa pengar.
Bilen i fråga hade rullat 9k mil och var importerad från Japan några år tidigare.
Den hade nyligen gått igenom besiktningen och säljaren försäkrad oss om att han "aldrig hade haft några problem med den", vilket fick räcka som övertygelse om att den skulle hålla de 230 mil hem till Sverige.
Även fast säljaren lät lite skeptisk när jag berättade om våra planer..
Sagt och gjort så stod bilen i vårat garage 28 timmar efter att vi köpt den. Efter att endast ha behövt fylla upp kylsystemet med jämna mellanrum så hade färden genom Europa gått relativt smärtfritt.
Väl hemma var det bara att dra iväg papperna till transportstyrelsen och börja besiktningskitta åket.
Som vanligt finns det lika många åsikter om vad som ska göras innan regbesiktning som det finns importbilar.
Så började med standardgrejerna; Fixa en godkänd ljusbild, flytta över dimljuset, bytte till original luftburk och satte i originalstolen.
Ljusbilden i fråga löste jag genom att beställa ett par strålkastare för en Mazda 323, då de också har "flipp-flopp" strålkastare.
Jag visste att de inte skulle passa direkt, men enligt måtten borde de gå att få på plats med lite nya fästen.
Lite större än standard, men besiktningsgodkänt.
Regbesiktningen gick bra, förutom de alldeles för orena avgaser bilen släppte ifrån sig..
Efter lite felsökning visade det sig luftpumpen, som ska pumpa in luft för att öka på avgasförbränningen, hade skurit och katten var söndersmält.
Fixade en ny universalkatt och en elektrisk luftpump från en 940, som skulle flåsa på betydligt bättre än originalpumpen.
Så vid ombesiktningen var avgasvärdena enligt siffrorna betydligt bättre, dock mest utspädda av luftpumpen med ett skyhögt lambda. Men med originalmonterad luftpump mäts inte lambda
Och med ett svenskt regnummer började de roliga på riktigt!
In i garaget och börja riva
Det slutade med att allt från bakvagn till instrumentbräda åkte ut.
Det jag i stora drag har hunnit med såhär långt är att all asfaltsmatta är ute och att jag har lyckats snickra ihop min första bur (halvbur).
Har även provmålat lite av "inredningen"
Fick även under förra veckan hem BN-bodykittet som endast har provmonterats lite snabbt
Det är så det ser ut so far. Mer detaljerad info om vad som ska göras kommer inom kort.
Men inget lämnas åt slumpen och målet är att den ska vara ute till sommaren.
Om ni vill ha mer info om vad vi i WWWD har för oss i och utanför vårat garage samt direkta uppdateringar följ oss på facebook: facebook.com/WWWDriftersMvh Simon