Kanske är dax att uppdatera här lite oftare har iaf dragit igång ett nytt bygge i skuffen på babybenz så här till våren Kommer att bli samma grejor i bilen så när som på att en till sqx8 kommer hitta in i bilen Nu mera kommer det sitta 2 stycken sqx08 i en portad låda på 41l med slotsport I övrigt så kommer stegen flyttas och ge mera plats i skuffen vilket aldrig är fel
Aja bilder
Började med att riva ut gamla bygget och snickra ihop en ram som höjer golvet lite och ger lite stadigt underlag
Givetvis vill man ha plats för reservhjul osv det är ju en bruksbil
Har byggt lite slutstegsrack som passar på sidorna bak i skuffen byggda i mdf och förhoppningsvis stadiga nog för stegen får se om det byggs in fläktar beror på hur varma stegen blir
Där är de tänkt att stegen ska vara i framtiden
Lite täckplattor måste man ha dom är nu mera spacklade och det kommer även fräsas in lite plexiglas och plastas in mot resten.
Har så klart uppdaterat lite kablar och lagt dragit dom i lite kabelstrumpa Allt blir seriöst draget och fastsatt som syns på bilderna
Sen fick jag även en överraskning efter jobbet en dag :p hade vist tappat något så nya blinkers är numera monterade tyvärr lite för klara till färgen så dom kommer nog tonas för att passa in bättre
Nu till dagen jobb hade glömt och laddat upp bilderna som togs idag :p
Började med att lägga lite strumpa på kabeln till diskanten
Givetvis ska kablar sitta stadigt
Inga problem och veta vad som är puss och minus iaf Ignorera den nakna kabeln hade inte möjlighet att lyfta av dörrsidan idag å byta den kabeln den ska bytas till samma kabel som kommer från steget
Sen vart det så klart dax att sätta på sommardäcken oj så tyst den gick nu lite spårkänsligare än med vinterdäck :p
Sen fick jag äntligen ork att byta lampan till belysningen i trippmätaren kom på att jag även hade kromringar till mätarhuset så passade på att sätta dit dom samtidigt blev tjusigt
Blev lite pyssel igår i skuffen på babybenz medans andra var på elmia och kolla bilar så var jag i garaget och sniffa epoxi Tyvärr glömde jag bort att ta bilder men ska försöka minnas det idag när jag plastar andra sidan En bild på resultatet finns iaf
Hej. Länge sedan man uppdaterade nu, mycket pga av att de inte hänt så mycket. Har iaf gjort ett ryck med Ljudbygget idag igen Aja bilder Har ordnat upp lite bland kablarna och monterat relä till remote hade svagt vinande ljud förut men de försvann nu
Tyckte det var synd att inte grejorna skulle synas så lite plexiglas och en skuffstjärna från en w123 gjorde susen givetvis led belysning
Ett smakprov på mina kablar dock biltemas "batterikabel" på 35mm2 limmad krympslang som håller strumpan på plats
Kommer förhoppningsvis en till uppdatering på söndag då jag vill ha bygget ganska klart tills på lördag då det blir bilträff i borlänge Deadline är iaf satt till mercaträffen här i stan
Fått lite gjort på mercan nu igen. Har dock inte hunnit med allt jag borde men man.lär ju få lata sig i bland med ;-)
Aja bilder är roligare :-)
Har fått ramen målad blev bra mycket trevligare
Tjejen.fick hålla i penseln så när hon ändå var i farten målades slutstegsracken å syns inte men skönt å veta att de är snyggt
Fick även klart dom sista kablarna till framsystemet nu är de ordning och reda
Så klart måste skuffen ha ett golv Stadigt och bra blev det med lucka för att komma åt reservhjul osv
Klätt och klart blev riktigt bra tycker jag nu ska det bara byggas en baslåda
Eftersom jag lyckades sopa av min stjärna så har jag köpt mig en ny dock ej monterad ännu men de kommer
Sen råkade jag inpulshandla lite vinyl så mittkonsolen kläddesigner med det blev trevligt måste ja säga Ska även klä lite lister i inredningen sen Sen har jag även fått hem ett täcklock till dragögglan som ska lackas k rätt färg och monteras bilder kommer på de senare i veckan. Då åker även extraljusen av
Så. Seg som vanligt att uppdatera men här kommer de en liten Fick "klart" i skuffen lagomt till mercaträffen och tänkte så klart lägga upp ett par bilder på resultatet dock är inte den riktiga lådan byggd ännu utan den på bilderna är bara tillfällig kommer en heltäckande låda med basarna mot kupén osv
Så blev det tillslut skönt med ordning och reda samt gått om plats
Så klart en bild på mercan nu mera utan extraljusen. Dock på tok för dålig puts men ska fixa lite rost innan jag tar tag i den biten
Tjena! Du borde göra två olika trådar på dina bilar....är ju en mera rostlagnings-kind-of-guy....men vad i helvete??!!??!! Som du skrev i min tråd-min bil var ju inte farligt rostig! Och ändå tycker jag min egentligen var ett vrak från början. Bra jobbat! Gillar den modellen av Merca. Bra linjer.
Ett tag sedan man titta in här nu. Som vanligt har de ej hänt så mycket. Har gjort lite på cupen och min w202 står på verkstad för att bli lite ompysslad efter att någon tattare stulit 2 av 5 extraljus och bla bulat/knäkt båda skärmarna och huven samt stötfångaren. Tackar gudarna för helförsäkring. 1800kr i självrisk :-) Har även bytt jobb :-) jobbar nu mera på landtins bil och skruvar Nissan och mercedes billiga delar ;-)
Hänt lite på min w123a med :-) har bla fått lite rost svetsad vilket jag planerar att vara klar med till våren om ekonomin tillåter :-)