Bilen införskaffades för att i första hand agera reservdelsbil åt en annan cheva.. men trot eller ej.... den var för "fräch" för att skrota ner... så det blir en renovering istället.. tanken är att vi ska ha den som... Visa mer
Jag och kompisen Antti kom över en billig cheva. Som ni ser så behöver den lite genomgång i första hand ska det lagas rost. sen ska vi fixa en besiktningsmotor. Jag har kommit över lite sjyssta papper från en 50a...ja ni kan tänka själva sen får vi se vad det blir av den.. men rulla ska den iallafall. renoveringen startar så snart jag är klar med min Edsel
Bilen ser ju inte direkt tokfräsch ut ... men nu kanske jag kastar spjut i radhus (eller vad det nu heter ...)
ja tack för hjälpen Mats nej den är inte i toppskick direkt... men det blir kul med ännu ett vansinnesprojekt du skulle sett 50an vi hade... den var så dålig så det fanns inte en hel pryl på den
Halloj. På grund av försäljning av hus samt inköp av hus + garage, så har jag inte hunnit med så mycket med mina projekt som det var tänkt. Gamla huset måste fixas klart och säljas.. samt det nya fixas en del också.. Jag kan iallafall meddela att et nya huset inrymmer ett garage på 110 kvadratmeter i källaren Jag har iallafall hunnit plocka av pressenningen och kollart lite på bilen. Här kommer lite härliga sommarbilder
det är väll inget å ens fundera på bara å göra. kan bli struligt med framvagn/oljetråg bara
det ska nog ordna sig.. annars kanske en D24 eller liknande... bara det är diesel så det går äckligt billigt
ja eller nisse kebab diesel eller isusu
Ja något bra ska vi nog hitta på.. men i första hand så ärdet rosten som gäller.. Chefsmekanikern JP har en Cheva astro bakaxel som vi ska använda... den är tydligen lagom bred..