Skitsnack! 15'' är den ultimata storleken på en mk2a! 14'' så blir det antingen dålig fitment eller så går det inte o köra
¨Håller med! Under 15" ser bara löjligt ut..
Och över 15" ser ännu löjligare ut
Precis! 15" är den ultimata storleken på Mk2
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Eftersom att det är ganska svårt att hitta feta 14" fälgar så förstår jag att ni tycker 15 är "ultimata".. Men varför köra som alla andra? Hur många golfar finns det inte på 15 och "ultimata fitmentet"? Det är en konst att få till 14" på en golf, smaksak såklart. Med 15" blir den lätt för hög om man inte vågar köra med skärmkanten mot fälgkanten?
Rysski, nu måste jag säga ifrån, 15" ska det vara på Mk2
Agda hade ju 15" och hon kunde ju gått lägre!
14" med rätt fitment går inte enligt mig, för antingen blir det wheelgap eller så nuddar inte däcken marken när bilen står på underredet. För att inte tala om att man måste notcha framerailsen redan med 15" och låg profil, ändra massor i framvagnsgeometrin osv.
Så du tänker rätt men det går inte i praktiken, 14" är för litet och 16" är för stort
Nej men lite seriöst nu då.. Förstår vad du menar virtanen, totally <3 Men föredrar lite mer gummi än lågprofil på just dessa gamla bilar, då i mitt tycke det finns allt för många av dom och man bör göra något som sticker ut. Inte många som kör 14" och go poke samtidigt som den slickar marken.
Någon som har en schysst bild med en golf på 16" ? Man kanske ska ta och satsa på de och visa sverige att DET går?! Har inte testat de men kommer lätt testa 16" innan ja bestämmer mig för fälg val!
Där har du en med 16x8", går inte sänka mer än så utan att kapa skärmarna typ..
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
15" blir perfekt!! kör annars på udda fälg val eller liknande för att få dom att sticka ut? lacka dom i någon schysst färg eller foliera dom i trä eller kolfiber eller nått? xD
Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Har du inte fått tillräckligt med information för att veta hur det blir med 16"?
jo men inge bildbevis
Jo från mig
Tackar för bilden!!!! mjo ja vill ju flusha så de kommer inte bli lågt me 16"
940hx35 skrev:
15" blir perfekt!! kör annars på udda fälg val eller liknande för att få dom att sticka ut? lacka dom i någon schysst färg eller foliera dom i trä eller kolfiber eller nått? xD
haha ja har ett par fälgar som ja inte sett att andra har, i alla fall på golf 2